לאחר שהוזמן על ידי השרה מירי רגב, הממונה על טקס המשואות ביום העצמאות ה-75 למדינה, והודיע כי ייעדר מהטקס בטענה שהוא "מופע זיקוקים מזוייף", ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הבהיר הבוקר (חמישי) בפוסט בפייסבוק: "לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים".

רגב הזמינה לטקס המשואות את לפיד, שסירב: "מופע זיקוקים מזוייף"
רגב הכריעה: אביגדור קהלני ושלום אסייג בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות

"בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות", כתב. "מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח. אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב 'שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת'. אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי".

"בשנה שעברה - כשאנחנו הובלנו את הממשלה - נתניהו לא בא לטקס", ציין לפיד, "לא עשינו מזה עניין. אתמול ערוץ 14 פתח את מהדורת החדשות שלו בזה שלא אבוא לטקס. הם היו כל כך נסערים מזה שהצליחו לעבור מהדורה שלמה בלי להזכיר את העובדה שיהונתן גפן נפטר. אולי מפני שמשוררים מתים חשובים להם הרבה פחות משנאה חיה".

"אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים. חתמתי על הקריאה לא לערב את יום השואה ואת יום הזיכרון במחאה. אהיה כמו תמיד, בבית העלמין הצבאי. השכול הוא המקום שאליו אסור לתת לוויכוח הפנימי להיכנס. בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד", כתב.

"אני לא מוותר על עם ישראל", הדגיש לפיד. "אני לא מוותר על הרעיון המקודש של חיים משותפים וטוב משותף. אלה בדיוק הדברים שאנחנו נלחמים עליהם בחודשים האחרונים. מה אנחנו חוגגים ביום העצמאות? את ערכי מגילת העצמאות, את הדמוקרטיה הישראלית, את צבא העם, את המדינה היהודית שבה יש מקום לכולם. אין לי עניין לריב עם אף אחד ביום הזה. אני רק מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה, לא עם מי שמנסה למחוק אותם".