אכילה בשעה מאוחרת בסמוך לשעת השינה אמנם יכולה לשבש את תהליכי ההירדמות, אך מחקרים מראים שמזונות מסוימים העשירים ב"חומרים מזינים", דווקא עשויים לקדם שינה טובה יותר.

שוקולד מריר לדוגמה, עשוי להיות הפתרון המפתיע לחשש מלילה ללא שינה. על פי המומחים, אכילת שוקולד מריר בכמות סבירה, לפחות כשעה לפני שאתם מתכננים ללכת לישון, יכולה לסייע לשינה עמוקה וטובה יותר. סוד הקסם? שוקולד מריר תורם לייצור סרוטונין, מוליך עצבי המווסת את מצב הרוח ומעודד תחושת רוגע.

שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

לשיפור נוסף באיכות השינה, מומלץ לשלב את השוקולד עם מאכלים נוספים המוכרים כתורמים לשינה טובה, כמו בננות ושקדים. חמאת בוטנים יכולה אף היא לעשות את העבודה. מומחי השינה הסבירו ל-Daily Star הבריטי שחמאת בוטנים, כחלק מחטיף לילה בריא, משפרת את איכות השינה ומסייעת בוויסות רמות הסוכר בדם, בנוסף לתרומה לבניית שרירים. יתרון נוסף הוא תכולת טריפטופן, חומר המעודד שינה ומרגיע את הגוף לקראת שינה.

חמאת בוטנים (צילום: אינגאימג')
חמאת בוטנים (צילום: אינגאימג')

אגוזים נוספים, כמו שקדים, אגוזי מלך וקשיו, עשויים גם הם לתרום לשינה טובה יותר בזכות תכולת המלטונין, המגנזיום והאבץ שלהם. רוצים נשנוש מלוח לפני השינה? גבינה צהובה היא אפשרות טובה. היא עשירה בשומנים וחלבונים המסייעים לדיכוי רעב ותשוקה לאכילה במהלך הלילה, ומתעכלת לאט כך שלא תפריע לשינה טובה. גבינה צהובה גם תורמת לייצור טריפטופן, המסייע להירדמות מהירה יותר.

אפשרות מפתיעה נוספת היא פופקורן. הפופקורן עשיר בסיבים ופחמימות המסייעים לגוף בייצור סרוטונין, החומר אותו מכיל גם השוקולד המריר, ותורם לתחושת רוגע ושינה טובה.

לסיכום, בפעם הבאה שאתם מתרווחים מול מסך הטלוויזיה, שקלו לנשנש קצת שוקולד מריר או פופקורן במידה נכונה. ייתכן שהם אלו שיעזרו לכם להירדם מהר יותר וליהנות משינה טובה ואיכותית.