סוגיית הפנסיה בצרפת לא שככה - ועכשיו מאיימים איגודי העובדים הגדולים של שני אירועים בינלאומיים גדולים, הצפויים בחודש הבא בצרפת. האיגודים מאיימים להפסיק את אספקת החשמל לפסטיבל הסרטים הבינלאומי הגדול בעולם, שיתקיים בקאן, ולטורניר הטניס במגרשי רולאן גארוס שבפריז.

"מכה קשה להנהגה": הצעת אי אמון הוגשה נגד ממשלתו של מקרון
הישג למקרון: בית המשפט בצרפת אישר את העלאת גיל הפרישה

הפעם היחידה שבה הופסק פסטיבל קאן הייתה במהלך מרד הסטודנטים ב־1968, כאשר חלק מהקולנוענים הצרפתים הביאו להפסקתו. בממשל הצרפתי לוקחים את האיומים ברצינות רבה, ומתכוננים בינתיים לאירועי חג העבודה באחד במאי, שבו רוצים האיגודים והאופוזיציה לנשיא עמנואל מקרון להוציא לרחובות עשרות מיליוני אנשים - יותר מבכל ההפגנות הקודמות. פקחי התעופה כבר הודיעו על השבתה מוחלטת של שדות התעופה. שירותי הביטחון הזהירו מפני התנגשויות אלימות בקנה מידה נרחב הצפויות ביום זה. בינתיים מסתפקים המוחים ב"מחאת סירים". בכל הופעה או סיור פומבי של הנשיא מקרון - עשרות מפגינים מקבלים את פניו בתיפוף רועש על סירים.

על רקע ההידרדרות חסרת התקדים באחוזי התמיכה בנשיא מקרון, שביקש מהציבור להעניק לו "מאה ימי חסד" עד החג הלאומי ב־14 ביולי, הודיעה ראש הממשלה אליזבת בורן על שורת צעדים הצפויים בתקופה זו במטרה לפייס את המוחים. היא הבטיחה לא להשתמש עוד בסעיף בחוקה המאשר את עקיפת הפרלמנט באימוץ חקיקה דחופה, פרט לנושאי תקציב.

ההצבעה על חוק ההגירה החדש שמקרון רוצה לקדם תידחה לסתיו. הממשלה מבטיחה התייעצות עם האיגודים בקידום חוקי עבודה, הטבות שכר, ובמיוחד בשכר המורים, וחלוקה צודקת יותר של רווחי החברות הגדולות.