טו תאו, אחד מקציני משטרת מיניאפוליס לשעבר, נמצא אשם בסיוע להריגה של גו'רג' פלויד במהלך מאי 2020, ע"י בית המשפט במינסוטה. תאו הוא אחד מארבעת הקצינים לשעבר, שהתמודדו עם אישומים בעקבות מותו של פלויד. 

רצח ג'ורג' פלויד: עונש מאסר של 22.5 שנים לשוטר שחנק למוות את העצור השחור
"התנצלתי במחשבותיי שלא הצלתי אותו": העדויות ממשפט הרצח של ג'ורג' פלויד

כזכור, פלויד בן ה-46 במותו, הואשם בניסיון לבצע רכישה בחנות נוחות באמצעות שטר מזויף. הוא מת לאחר שהשוטר דרק שובין הצמיד אותו לקרקע כשברכו על צווארו, למשך 9 וחצי דקות, מה שהוביל לבסוף למותו של פלויד. התיעוד של המקרה עורר סערה, והוביל לגל מחאות נרחב ברחבי ארצות הברית, בטענה לגזענות כלפי שחורים. 

בצילומי הגוף ששוחררו לאחר המקרה, נשמע תאו אומר לאנשים שהתאספו סביב האירוע: "זו הסיבה שאתם לא עושים סמים ילדים". בנוסף, הוא אף לא איפשר לכבאי שהגיע אל המקום לבדוק את הדופק של פלויד. 

השופט פרסם את פסיקתו בת לא פחות מ-177 עמודים, וציין כי מעשיו של תאו הם "בלתי סבירים מבחינה אובייקטיבית". עוד הוסיף כי השוטר היה לשעבר היה מודע לסכנה שקיימת לחייו של פלויד, ואף הזכיר את אמירתו של פלויד במהלך האירוע לפיהם "קשה לו לנשום", והוסיף כי תאו ביצע את מעשיו  "בכוח וללא רחמים". 

"תאו עודד באופן פעיל את שלושת השוטרים האחרים וסייע לפשעם על ידי עצירת עוברי אורח מודאגים, סירב להגיש סיוע רפואי לפלויד, לא הורה לאף אחד משלושת השוטרים האחרים להגיש סיוע רפואי לפלויד, ולא לאפשר לאף אחד מהעומדים מהצד להגיש סיוע רפואי לפלויד, לרבות כבאי מיניאפוליס שלא בתפקיד במקום, מאומן בהחייאה", נכתב בהחלטה. השופט הורה כי גזר הדין של תאו ינתן ב-7 באוגוסט.