"מבצע מגן וחץ": לאחר חיסולם של שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי, בישראל נערכים עדיים לתגובה של ארגון הטרור. בתוך כך, עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, המקורב לארגון חיזבאללה, דיווח הבוקר (רביעי) כי הג'יהאד החל להיערך לתגובה מתאומת עם הפלגים השונים, בהם חמאס. מקור המעורה בפרטים מסר לעיתון כי חמאס והג'יהאד החלו במגעים אינטנסיביים במישור המדיני והצבאי, במטרה ללמוד ביחד את מהות התגובה, ולהיערך לפעולה מתאימה.

כמו כן, מקורות בחאמס הוסיפו כי "הנהגת ההתנגדות הניחה את כל האפשרויות על השולחן, על רקע ההערכה כי האויב פתח במערכה במועד שהוא רצה, כדי להכניס את ההתנגדות לקרב תחת הכותרת 'תגובה על החיסול' ולא על הפשים שהוא מתכנן לקיים במצעד הדגלים ב-18 במאי". אותם מקורות הדגישו כי "התגובה תהיה מאוחדת דרך החמ"ל המשותף של סיעות ההתנגדות, שתלמד את ישראל לקח גדול, התגובה לא תהיה מוגבלת לפלג מסוים, אלא כל החזיתות מועמדות להשתתף בתגובה".

בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה במבצע ''מגן וחץ'' (צילום: דובר צה''ל)
בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה במבצע ''מגן וחץ'' (צילום: דובר צה''ל)

לאחר ליל הקרב בעזה וחיסול הבכירים, דובר צה"ל אישר אמש כי כלי טיס של צה"ל תקף חוליית נ״ט של הג'יהאד האיסלאמי בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה חוסל ראש יחידת הטילים הדרומית בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד אל-פארה. החוליה הותקפה בזמן שנסעה ברכב בדרכה לעמדת ירי, בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כלי תצפית של צה"ל עקבו אחר פעילות החוליה ותקפו אותה כשהייתה בדרכה לעמדת הירי.

בארגוני הטרור כאמור שלחו איומים חריפים כנגד ישראל. ראש הלשכה המדינה של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "תגובה לפשע של ישראל תהיה מאוחדת". לדבריו, "ההתנקשות במנהיגים לא תביא ביטחון לישראל, אלא תגביר את ההתנגדות. האויב טעה בהערכותיו, וישלם את המחיר לפשע, ההתנגדות לבדה תקבע את שיטת הפעולה כנגד ישראל". במקביל, בכיר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שאהב, הצהיר גם הוא כי "התגובה תהיה מאוחדת כדי שהכיבוש יבין שאין פיצול בזירה הפנימית. התגובה תהיה בשם העם הפלסטיני".

העיתון הבינערבי, "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח אמש כי גורמי ביטחון ישראלים יצרו שורה של מגעים עם גורמי ביטחון מצריים במטרה שיפעילו אמצעי תיווך עם הפלגים ברצועת עזה כדי למנוע הסלמה. מקור מצרי מסר לעיתון, כי קהיר לא נענתה בחיוב לדרישות הישראליות, לאור הכעס ששורר בחוגי קבלת ההחלטות במצרים, כתוצאה מהמבצע הישראלי. על פי הגורם, קהיר רואה בכך "חבלה מכוונת בתפקיד שמילאה קהיר". אותו גורם שלא חשף את שמו, אישר כי בכל מקרה, מצרים התקשתה לשכנע את ארגוני הטרור שלא להסלים את המצב.