חבר הוועדה לביטחון לאומי של הפרלמנט האיראני רמז כי ישנה אפשרות לחידוש בזמן הקרוב של המשא ומתן סביב תוכנית הגרעין בין טהרן למעצמות אירופה וארה"ב. "על פי סדרת ההודעות שקיבלנו מארה"ב וממדינות אירופה, ייתכן שהשיחות יתחדשו", טען

גורם מדיני בביקורת על ארה"ב: "היצמדותם לחזרה להסכם הגרעין הקודם - טעות"
דיווח באיראן: ארה"ב דחתה שלוש דרישות של טהרן בהסכם הגרעין

"הם צריכים לדעת שהעמדה והאסטרטגיה של איראן בתוכנית הפעולה המשותפת איתנים, וחשוב לנו להגיע לחתימה על ההסכם ולהסרה מוחלטת של הסנקציות", הוסיף. גורמים אירופאים הביעו דאגה שהבית הלבן שידחה את הנושא הזה עד לאחר הבחירות ב-2024, בהתחשב בכך שככל שהקפאה על החזרה לשולחן המשא ומתן תתארך, כך טהראן תעשיר אורניום מהר יותר.

ראוי לציין שמאז אוגוסט האחרון, נתקעו המגעים להחייאת ההסכם להגבלת פעילות הגרעין האיראנית בתמורה להסרת הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על טהראן. כזכור, בחודש אוקטובר אשתקד דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, הודיע כי ארצות הברית לא מתכוונת לשוב לשולחן המשא ומתן עם איראן בשיחות הגרעין. 

הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר כי הוא לא מצפה כרגע להתקדמות במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן. "אני לא מצפה לשום מהלך, זה חבל כי היינו מאוד מאוד קרובים", טען. בורל ציין כי השיחות הבינלאומיות עם טהרן נעצרו. שר החוץ של לוקסמבורג הצטרף לדבריו וטען כי הוא לא חושב שאפשר "להחיות את הסכם הגרעין של איראן ברגע זה".