פוטין חושש? כלי תקשורת ברוסיה דיווחו היום (שני) כי הקרמלין חתם על הסכם לבניית מקלט גרעיני מתחת לאחד מבתי החולים בבירה מוסקבה. זאת, לאחר האירוע החריג שאירע בתחילת החודש שעבר, כשברוסיה דיווחו כי אוקראינה ניסתה לפגוע במעונו של הנשיא, ולדימיר פוטין, באמצעות מתקפת רחפנים.

על פי הדיווח, העסקה נחתמה ב-26 במאי, והמקלט המיוחד יוקם כאמור מתחת לאחד מבתי החולים במוסקבה. עוד נמסר כי המקלט הגרעיני "ייבנה בזמן שיא", כשהבנייה אמור להסתיים עד ה-20 בדצמבר. המחסה צפוי להיות די רחב, ולהיות מסוגל להכיל 800 מקומות, שיהיו מיועדים בעיקר לאליטה של מוסקבה, ולבכירי השלטון הרוסי, שיסתתרו בו במקרה של מתקפה גרעינית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

תיעוד מתוך מתקפת הכטב''מים האוקראינית על הקרמלין (צילום: רשתות חברתיות)
תיעוד מתוך מתקפת הכטב''מים האוקראינית על הקרמלין (צילום: רשתות חברתיות)

במידה ואכן תתרחש מתקפה כזו, המקלט צפוי לספק למי שנמצא בתוכו הגנה מרשימה, ולהגן עליהם גם מהקרינה שצפויה להתפזר למרחקים ארוכים. על פי הדיווח בעיתון "מוסקבה טיימס", היוצא לאור בשפה האנגלית, בניית המקלט נאמדת בשווי 35 מיליון רובל, כ-433 אלף דולר. מסמכי הרכש שפורסמו באתר הרכש הממשלתי, מציגים גם את רשימת המתקנים הנדרשים להיות בתוך המקלט, כמו מערכות תקשורת וציוד רפואי.

כזכור, סוכנות הידיעות הרוסית "ריה" דיווחה בחודש שעבר כי אוקראינה ניסתה לפגוע במעונו של הנשיא בקרמלין באמצעות מתקפת רחפנים. על פי הודעת הקרמלין, "שני כלי טיס בלתי מאוישים כוונו לעבר הקרמלין, כתוצאה מפעולות הצבא והשירותים המיוחדים, תוך שימוש במכ"ם, הצלחנו ליירט אותם. הנשיא לא נפגע, ולא הייתה כל השפעה על לוח הזמנים שלו". כמו כן, הקרמלין מסר כי הוא רואה בפעולה סוג כטרור וניסיון להתנקש בנשיא הרוסי, ערב יום הניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית ב-9 במאי. על פי ההודעה, "הצד הרוסי שומר לעצמו את הזכות לנקוט בתגובה, היכן ומתי שימצא לנכון".

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Pavel Bednyakov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Pavel Bednyakov/Pool via REUTERS)

בנוסף, בחודש אפריל האחרון חשף גלב קרקולוב, בכיר לשעבר בשירות האבטחה הפדרלי של רוסיה (FSO), שעבד גם כמאבטחו האישי של הנשיא הרוסי, כי פוטין "מבלה רוב הזמן בבדידות, במגוריו הפרטיים שמכונים בונקרים". הבכיר שערק לטורקיה, סיפר כי "לפני כל נסיעה ואירוע, היה עלינו לשמור על בידוד קפדני למשך שבועיים, גם אם האירוע היה קצר למשך 20 דקות בלבד. אותם עובדים שעברו את ההסגר, היו נחשבים ל'נקיים' ויכלו לעבוד באותו החדר עם הנשיא". לדבריו, במהלך כל שנות שירותיו, פוטין סלד מטכנולוגיה וכי מעולם לא השתמש בטלפון נייד או באינטרנט.

"הוא מקבל מידע רק מהמעגל הקרוב ביותר שלו, מה שהאומר שהוא חי בוואקום של מידע", הוסיף, וציין כי "באשר למרחקים הארוכים, פוטין הרבה להשתמש בנסיעות ברכבת האישית שלו, זו הייתה הדרך המועדפת שלו לנוע, מכיוון שלא ניתן לעקוב אחר תנועת הרכבות, כמו אחר תנועת המטוסים". במהלך נסיעות מדיניות למדינות זרות, קרקולוב חשף כי פוטין היה מביא עמו "תא טלפון", בגובה של 2.5 מטרים, שבו פוטין יכול היה לתקשר ללא חשש שסוכני מודיעין זרים יעקבו אחריו. בהמשך, סיפר כי "במהלך ביקור בקזחסטן, פוטין התעקש שיקימו עבורו מקלט, שיעוצב בדיוק כמו בית מגוריו, כדי להסתיר את מיקומו המדויק".