משבר קובה החדש? ממשל ביידן אישר כי סין מפעילה מתקנים לאיסוף מודיעין נגד ארה"ב באי השכן לפחות מאז שנת 2019, וזאת למרות ההכחשות של בייג'ינג.

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף כי סין וקובה הגיעו להסכם סודי עקרוני על הקמת מתקן לאיסוף מודיעין אלקטרוני באי, מרחק של כ־160 ק"מ בלבד מפלורידה. בממשל האמריקאי מסרו תחילה כי הפרטים "אינם מדויקים", בעוד שמקורות המעורים בפרטים אמרו כי בניית המתקן עדיין לא החלה.

שלשום בלילה עדכן גורם אנונימי בממשל האמריקאי כי סין "ביצעה שדרוג של מתקני איסוף המודיעין שלה בקובה בשנת 2019", כחלק מהרחבת המאמץ המודיעיני הסיני ברחבי העולם. "זו סוגיה מתמשכת ולא התפתחות חדשה", אמר. "זה מתועד היטב ברשומות המודיעיניות".

במשרד החוץ הסיני דחו את הפרטים והאשימו כי ארה"ב "מפיצה שמועות ודיבה" וכי אמריקה עצמה היא "אימפריית ההאקרים החזקה ביותר בעולם". גם בקובה הכחישו את הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". סגן שר החוץ, קרלוס פרננדז דה קוסיו, טען כי הפרסום הוא "שקרי לחלוטין" וכי מדובר בהמצאה שנועדה להצדיק את המשך מדיניות האמברגו האמריקאית נגד האי. לטענתו, קובה מתנגדת לנוכחות צבאית זרה כלשהי באזור. אותו גורם בממשל ביידן הוסיף כי ממשל טראמפ היה מודע לפעילות הסינית בקובה, אולם לא פעל מספיק כדי לעצור זאת.