עמותת "Save America" שהקים נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בשנת 2020, הוציאה יותר מ-40 מיליון דולר על ההוצאות המשפטיות שלו ושל מקורביו בשנת 2023, כך על פי הדיווח בעיתון ה"וושינגטון פוסט". על פי מקור המעורה בפרטים, הנתון מייצג עליה חדה בהוצאות, לאחר שבשנתיים לפני כן, הוציאה העמותה כ-16 מיליון דולר בלבד.

בעקבות החקירות הרבות נגדו, נשיא ארה"ב לשעבר הסיט יותר ויותר מהכספים שגייס למסע הבחירות שלו לנשיאות, אל אותה עמותה שהקים, כדי לכסות את ההוצאות המשפטיות. על פי הדיווחים בארה"ב, על כל דולר שנכנס לעמותה, טראמפ השתמש בסנט אחד לכיסוי ההוצאות המשפטיות, אך כיום נשיא ארה"ב לשעבר הגדיל את השימוש לעשרה סנט. זאת לאחר, שהוועדה הלאומית הרפובליקנית, שהשתתפה גם היא בכיסוי ההוצאות המשפטיות של הנשיא לשעבר, הפסיקה לעשות זאת, לאחר שהכריז על ריצה לנשיאות ב-2024.

דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)
דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)

המהלך שבו טראמפ מסיט תרומות לכיסוי ההוצאות המשפט זכה לגינויים במערכת הפוליטית. כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי לשעבר, תקף אותו ואמר כי "זה מחפיר". לדבריו, "הוא פונה לגבים ונשים ממעמד הביניים והם תורמים לו סכומים שונים החל מ-15 דולר, 25 דולר וכן הלאה, כי מאמינים בו שהוא יהיה שוב נשיא, הם לא נותנים את הכסף כדי שישלם על ההוצאות המשפטיות שלו".

העמותה שהקים טראמפ, לאחר שהפסיד בבחירות לביידן, גייסה יותר ממאה מיליון דולר, לאחר שהנשיא לשעבר טען כי הוא "זקוק לתמיכה כדי להילחם בהונאה נרחבת שהתרחשה בבחירות". טראמפ השתמש בחלק מהסכום עבור פעילויות פוליטיות בשנת 2022, אך כאמור, גם להוצאות משפטיות. 

בשבוע שעבר, עורכי דינו של הנשיא לשעבר עודכנו כי הוא צפוי לעמוד לדין על ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, כך דווח בכלי תקשורת במדינה. בתגובה לדיווחים אמר הנשיא לשעבר שעורכי דינו קיימו "פגישה פרודוקטיבית" עם אנשי משרד המשפטים, וטען כי במהלך הפגישה לא הייתה שום אינדיקציה להודעה קרובה על כתב אישום.

כמו כן, בשבוע שעבר הודיעו התובעים הפדרליים כי טראמפ הורה לעובדים באתר הנופש במאר-א-לאגו למחוק את צילומי האבטחה בזמן שנחקר בפרשת המסמכים המסווגים. התובעים האשימו גם אדם נוסף בצוות אתר הנופש - קרלוס דה אוליביירה, עובד תחזוקה במקום, בסיוע להסתרת המסמכים המסווגים. התובע ג'ק סמית' הגיש שלושה סעיפי אישום חדשים נגד הנשיא לשעבר.