"בקהילה היהודית בבאקו חיים כ־25 אלף יהודים", אמר ל"מעריב" הרב שניאור סגל, שליח חב"ד המקומי, שמספר כי יש שלושה בתי כנסת.

ברחתם מרודוס בעקבות השריפות? זה הפיצוי שמציעה ממשלת יוון

עוד סיפר הרב: "יש לנו מניין קבוע ואנו מספקים לקהילה היהודית גם אוכל כשר, בדיוק החודש גם נפתחה מסעדה כשרה תחת השגחתו של הרב הקהילה הגאורגית באזרבייג'ן הרב זמיר איסייב". יש שני בתי ספר יהודיים בבאקו, ואין צורך בביטחון כי אין אנטישמיות. "אני מסתובב עם כובע וחליפה, ילדיי עם כיפות וכולם אומרים שלום וכמה אוהבים את הקהילה היהודית וישראל" אומר הרב סגל.

הרב זמיר איסייב הנציג של ועידת רבני אירופה באזרבייג'ן אמר למעריב: "עבדנו ויש עוד עבודה קשה לארגן הכנס, מה שיהיה שונה בין כנסים אחרים של ועידת רבני אירופה שלא נצטרך ביטחון כבד בגלל שאין אנטישמיות וכולם פה אוהבים יהודים וישראלים, מצפה לנו סדנאות מרתקות עם רבנים שמגיעים מכל מקום באירופה אני מתרגש לקראתו , קהילה שלנו מגוונת ופורח וביחד עם ועידת רבני אירופה נוכל לחזק הקשרים שלנו ולתת עידוד לחברי קהילה , המנכל של ועידת רבני אירופה גדי גרונך היה פה בביקור וממש התרשם מהקהילה ומההכנות לקראת הועידה" .

כרגע הם מתכוננים לכנס ועידת רבני אירופה שיתקיים לראשונה במדינת מוסלמית, בבאקו, אליו מיועדים להגיע כ־500 רבנים.
ההחלטה לקיים את הועידה באזרבייג'ן התקבלה בעקבות הזמנה אישית שקיבל נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט מנשיא אזרבייג'ן איליהם אלייב.

ההודעה על כך יצאה על רקע תערוכה שהתקיימה בברלין שהציגה לראווה את מורשת הקהילה היהודית באזרבייג'ן ואת השיח הרב־תרבותי עם הרוב המוסלמי במדינה. החלטה זו היא נדבך נוסף בחיזוק מעמדה של הקהילה היהודית במדינה, יחד עם הודעתו של נשיא אזרבייג'ן על הקמת מרכז יהודי רב־תכליתי במרכז באקו במהלך ביקור הנשיא יצחק הרצוג בעיר הבירה.

יהדות אזרבייג'ן היא קהילה יהודית עתיקת יומין שהתקיימה בהרי הקווקז באזור אזרבייג'ן של היום. כעשרה מיליון תושבים חיים באזרבייג'ן, מחציתם גרים בעיר באקו וסביבותיה.  

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט: "אנו שמחים לארח את הכנס השנתי שלנו לראשונה באזרבייג'ן המהווה דוגמא ומופת לסובלנות ודו קיום בין יהודים למוסלמים. אני מודה לנשיא אלייב על מחויבותו לקהילה היהודית ולמורשתה. כפי שראינו בתערוכה, לקהילה היהודית במדינה יש היסטוריה מפוארת ותרומה אדירה למדינה ואנו נפעל ככל הניתן בכדי לחזק עוד יותר את הקהילה היהודית במדינה ואת הקשר עם הרשויות המקומיות".