ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מתכנן להישאר בשלטון עד 2034, כך דווח היום (ראשון) באתר החדשות ההונגרי "טלקס" מפי גורמים המעורים בפרטים. 

אורבן בריאיון חסר מעצורים: "זה האדם שיביא לסיום המלחמה באוקראינה"
הפרלמנט האירופי נגד הונגריה: "לא יכולה עוד להיחשב דמוקרטיה מלאה"

על פי הדיווח, בנאומו בדלתיים סגורות נגע אורבן גם בעובדה שהפופולריות של הממשלה ירדה בתקופה האחרונה, אבל, לדעתו, לא כמו זו של מפלגות שלטון אחרות באירופה. הוא הזכיר כדוגמה את גרמניה, שבה הפופולריות של מפלגות האופוזיציה כבר גדולה מזו של מפלגות השלטון. ראש הממשלה זיהה את הקשיים הכלכליים כסיבה העיקרית לאובדן הפופולריות של פידס, כפי שאמר, "החברה לא רגילה לזה, אלא לצמיחה מתמשכת".

לדברי אורבן,  הוא רואה סכנה חמורה באיסלמיזציה של אירופה, והוא מאמין שקהילות נוצריות מהמערב יברחו להונגריה בעתיד הנראה לעין. עוד טען כי המצב הכלכלי והפוליטי הגלובלי הקשה הנוכחי מציע הזדמנויות רבות, ומטרתו היא להפוך את הונגריה לחזקה כפי שהייתה בזמן ההסכם.

אורבן התעמת עם האיחוד האירופי וארה"ב על רקע ביסוס כוחו מאז חזר לראשות הממשלה ב-2010. הוא הרחיב את השפעתו על כל היבטי החיים בהונגריה מבתי המשפט, העסקים, התרבות והחינוך. בשל כך, האיחוד השעה יותר מ-30 מיליארד דולר המיועדים להונגריה בגלל שחיתות וחששות מפגיעה בשלטון החוק. גם היחסים עם ארה"ב התכווצו מאחר שאורבן דחה את הדרישות לשחרר את שליטתו ולהוריד את היחסים הידידותיים של ממשלתו עם סין ורוסיה.

אורבן החל את דרכו הפוליטית בשלהי שנות ה-80 עם הקמת מפלגת השלטון "פידס". בשנת 1990 כיהן בפרלמנט ההונגרי והפך למנהיג המפלגה בשנת 1993. על רקע אכזבה מקצב השינוי הכלכלי, שיעור פשיעה גובר, ניסיונות כושלים לבצע תוכנית לסכר על נהר הדנובה, ושחיתות במנגנון הממשלתי, חיזקו הבריתות את מפלגת פידס ובמאי 1998 הצליח אורבן להגיע לרוב יחד עם 2 מפלגות נוספות שהיו בנות ברית של הפידס, וכך התמנה לראש הממשלה בגיל 35, והחליף את המפלגה הסוציאליסטית ההונגרית בשלטון.

אורבן התמודד עם מפלגתו בשתי מערכות בחירות רציפות בשנים 2009–2010, מערכת בחירות אחת לאיחוד האירופי והשנייה לממשלת הונגריה, והוא הצליח בשתיהן. מפלגתו של אורבן זכתה בבחירות לפרלמנט בשנת 2010, 2014, 2018 ו-2022, והוא כיהן ברציפות כראש ממשלת הונגריה לאורך כל העשור השני של המאה ה-21 ועד ההווה. הונגריה תחת שלטונו שאפה למצב עצמה כחלוצה של מודל של "דמוקרטיה לא ליברלית".

לאורך שלטונו הוביל אורבן מהלכי חקיקה שלפי דבריו מכוונים לשנות את אופיה הדמוקרטי של הונגריה לדמוקרטיה לא ליברלית. בנוסף חוקקו חוקים שנתפסו בקרב תומכיו כחיזוק של המשילות בהונגריה, ובקרב מתנגדיו כאיום על הדמוקרטיה והחלשה מכוונת של האופוזיציה. בסוף שנת 2011 עבר חוק לפיו מפלגתו תוכל להחזיק בשני שלישים מהמושבים בפרלמנט ההונגרי גם אם זכתה ב-25% מהקולות, וכך יכלה מפלגתו להעביר חוקים בעזרת רוב בפרלמנט ללא צורך בשיתוף פעולה עם מפלגות נוספות.