איראן הזהירה לאחרונה מפני "כל שינוי של הגבולות הבינלאומיים וכל שינוי גיאופוליטי באזור הקווקז". דובר משרד החוץ נאסר כנעני הביע את חששותיה של טהרן מפני ניסיון של אזרבייג'אן לספח את "מסדרון" זנגזור לאורך הגבול בין ארמניה לאיראן, כדי להתחבר לרפובליקה האוטונומית של נאחיטשוואן, המסופחת לאזרבייג'אן אך נמצאת במובלעת בין ארמניה, איראן וטורקיה. לפי איראן, סיפוח הדרך האסטרטגית הזו לאזרבייג'אן, תמנע את גישתה לארמניה ולאירופה.

שגריר אזרבייג'אן בראיון: "ההיפך מטיהור אתני, הארמנים חופשיים להישאר בנגורנו-קראבך"
המלחמה בין אזרבייג׳ן וארמניה: מהפך אסטרטגי - שישפיע גם על ישראל ואיראן | פרשנות

שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה, היא האישיות המערבית הבכירה הראשונה המבקרת היום בארמניה. קולונה נועדה בירוואן עם ראש הממשלה ניקול פשיניאן כדי להביע תמיכה בארמניה, החוששת לשלמותה הטריטוריאלית לאחר ניצחון הבזק של אזרביג'אן בחבל הבדלני נגורנו- קאראבאך. היא ביקרה בבית חולים שבו מאושפזים מאה ותשעים נפגעי ההתפוצצות הגדולה בסטפנקרט, בירת נגורנו קרבאך, והודיעה כי ארבעה פצועים אנושות יועברו לצרפת. קולונה ביקרה גם אצל רבבות הפליטים הארמנים המצטופפים בתנאים קשים בעיר הגבול גוריס.

מועצת אירופה קראה לאזרבייג'אן לכבד את זכותם של הפליטים "לחזור בביטחון ובכבוד לבתיהם ולהיות מוגנים נגד אלימות, איומים ושנאה", אך הפליטים אינם נותנים עד כה אמון בכוונות האזרחים. משלחת האו"ם, שביקרה ביום ראשון, לראשונה מזה שלושים שנה, בנגורנו-קארבאך, אומרת, כי לא הבחינה בשום סימני הרס או אלימות כלפי האזרחים מאז הפסקת האש. לדבריהם, הם לא ראו, בחלקים שבהם ביקרו בבירת החבל סטפאנקרט, שום נזק למבני ציבור, כמו בתי חולים, בתי ספר ודירות מגורים ולמוסדות דת ותרבות. עם זאת, שום חנות לא הייתה פתוחה. לדבריהם, לא נמצאו גם נזקים לתשתיות חקלאיות או חית מתות.

לחימה בגבול ארמניה-אזרבייג'ן (צילום: רויטרס)

שר החוץ ההונגרי, ינוש בוקה, אמר מצדו כי סנקציות של האיחוד האירופי נגד אזרבייג'אן לא יובילו להפחתת המתיחות בין שתי המדינות.

המצב בגבול בין שתי המדינות ממשיך להיות מתוח. ארמניה הודיעה כי חייל שלה נהרג ושניים נפצעו מאש שוטפת שנפתחה על רכבם בקוט, ליד העיר סוטק באזור הגבול. לפי ההודעה הארמנית, הרכב נשא ציוד עבור החיילים. משרד ההגנה הרוסי הודיע כי משמר מעורב רוסי-אזרי ספג ירי של צלף, לא היו קרבנות.

הפרלמנט בירוואן אישרר היום את אמנת רומא – האמנה הבינלאומית המהווה את מקור הסמכות לפעילותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי הפועל בהאג. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי מדובר בהתנהגות שאינה תואמת את השותפות עם רוסיה, בכך שארמניה תהפוך להיות כפופה לסמכויות ביהמ"ש הפלילי בהאג. פסקוב ציין כי מוסקבה רואה בירוואן בעלת ברית, אך יש לה שאלות ותהיות בנוגע להנהגתה הנוכחית - אשר בעקבות ההצטרפות לאמנה הבינלאומית, תהיה חייבת לעצור את נשיא רוסיה פוטין אם יבקר בארמניה, בגלל הצו של בית הדין הבינלאומי נגדו.