רבני ועידת רבני אירופה פנו היום (שלישי) במכתב לממשלות השונות ברחבי היבשת המתאר את הדאגה והחשש הכבד מפני האנטישמיות שמרימה את ראשה המכוער בימים אלו באופן דרמטי, על רקע המלחמה בעזה.

בעקבות חשש מפגיעה ממשית: מאמץ חובק עולם נגד גל האנטישמיות

"אנחנו, הרבנים הראשיים של אירופה, מודאגים מאוד מהאיומים על הקהילות שלנו. התקפות הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר הביאו לעלייה דרמטית בתקריות ובתקיפות אנטישמיות. כמעט בכל בית כנסת או מוסד יהודי ברחבי אירופה נפגע. רבים מחברינו חוששים לחייהם", נכתב. 

עוד צוין במכתב: "כאירופאים, אנו רואים במצב זה בלתי מתקבל על הדעת. יהודים לא צריכים לפחד ללכת לבית הכנסת, לשלוח את ילדיהם לבית הספר או לחבוש כיפה בפומבי. בדיוק כמו כולם, הם חייבים להיות חופשיים לקיים את דתם ולנהל את חייהם במלואם ובפנים בהתאם למסורות שלהם".

"אנו אסירי תודה על התמיכה שקיבלנו מממשלות אירופה במשך שנים רבות. אנו מכירים במאמצים שלהם לראות קהילות יהודיות משגשגות וצומחות. לא פחות מכך, אנו מעריכים את מחויבותם לרעיון של אירופה שבו מיעוטים מוגנים ואנשים מאמונות ורקע שונים יכולים לחיות ביחד בשלווה", ציינו הרבנים.

"אבל המחויבות הזו עומדת כעת במבחן. האיומים המתמשכים על יהודים ומוסדות יהודיים אינם רק פשעי שנאה, או תגובה מוטעית למצב במזרח התיכון. הם התקפות על אירופה ואורח החיים האירופאי. כיהודים, אנו נשארים מחויבים לחזון של אירופה מודרנית, דמוקרטית, פלורליסטית. אבל רבים בקהילות שלנו שואלים: האם אירופה מחויבת אלינו? לכן אנו קוראים לממשלות שלנו לעשות כל מה שצריך כדי להגן על החיים היהודיים והקהילות היהודיות", דרשו. 
 
במכתב צויינו הצעדים שיש לנקוט על מנת להגן על הקהילות:

 •שדרוג הסדרי אבטחה למוסדות יהודיים.
•הכפלת המאמצים לזהות ולהעמיד לדין את מבצעי המעשים האנטישמיים.
 • איסור על כל ארגוני הטרור במזרח התיכון ורשתות התומכים שלהם.
 • לחימה באנטישמיות ברשתות החברתיות.
• להבטיח שאזרחים שהורשעו בטרור או בשנאה נגד יהודים יגורשו או לא יורשו להיכנס לאירופה
 • יישום מלא של אסטרטגיות לאומיות ואירופיות לסירוק אנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים.
 
"למילים 'לעולם לא עוד' יש משמעות", נכתב בסיום הדברים. "עכשיו זה הזמן לפעולה".