נתוני הצריכה בקוקאין: בבריטניה יש את השיעור השני בגובהו של שימוש בקוקאין בעולם, עם ארה"ב במקום החמישי וישראל במקום ה-30. מי שמחזיקה בתואר המפוקפק, היא אוסטרליה, עם 4.2%. על פי הנתונים, אחד מכל 40 מבוגרים (2.7 אחוזים) בבריטניה משתמש בסם המדובר, יותר מכל מדינה אחרת באירופה.

דיווח אמריקאי: איראן מספקת מודיעין בזמן אמת לחות'ים על מיקום ספינות
בתיווך ממשל ביידן: במה דנים בשיחות החשאיות עם חיזבאללה וישראל?

לעומתם, 2.4 אחוז מהאמריקאים מעל גיל 18 צורכים את הסם, וממוקמים אחרי אוסטריה וספרד. מומחים טוענים, כי שימוש רב בקוקאין בבריטניה ניזון מתרבות השתייה המוגזמת, כאשר רבים נוטלים את הממריץ כדי לנטרל את ההשפעות המרגיעות של אלכוהול.

מיקומה הגיאוגרפי של ארה"ב למקסיקו הופכת את הגישה לקלה וזולה יחסית לאמריקאים. פעם נחלתה של החברה הגבוהה, מחירו של הסם ירד בעשור האחרון וניתן לספק אותו במהירות יתרה מבדרך כלל.

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) ערך טבלה עולמית של שימוש בקוקאין על סמך נתונים עדכניים מ-36 מדינות. הוא מצא כי 2.7% מהמבוגרים בבריטניה משתמשים בקוקאין מדי שנה, כאשר גברים בסבירות גבוהה להשתמש מאשר נשים.

דו"ח ה-OECD מזהיר: "שימוש בסמים קשור או מסבך תגובות למגוון רחב של נושאים בריאותיים וחברתיים דחופים ביותר כיום. ביניהם בעיות נפשיות, פגיעה עצמית, חוסר בית, עבריינות נוער וניצול של אנשים פגיעים".

נתונים נפרדים מהמשרד לסטטיסטיקה לאומית מראים כי מקרי המוות הכוללים קוקאין גדלו פי שמונה במהלך העשור האחרון, ועלו במשך עשר שנים רצופות.