מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, תהה היום (שני) בקול במהלך נאומו בבית חולים צבאי, האם עליו להורות על תקיפה של מרכזי הערים באוקראינה. זאת, אחרי שיותר מעשרים אזרחים רוסים נהרגו משיגורי טילים ופגזים אוקראיניים, לעבר עיר הגבול בלגורוד בסוף השבוע. אולם, לאחר התהייה, הוא מיד הבהיר כי הצבא שלו יגיב בעוצמה כנגד אתרים צבאיים.

עם תחילת השנה: אוקראינה ורוסיה בהאשמות הדדיות
תפנית בעלילה? פוטין מוכן להפסקת אש באוקראינה - בתנאי אחד

זאת, לאחר שרוסיה דיווחה כי לפחות 22 בני אדם נהרגו, בהם ילדים, ויותר ממאה נפצעו בהתקפה של טילים ורקטות ששיגרה אוקראינה לעבר בלגורוד ביום שבת. המתקפה, הגיעה יממה אחרי שרוסיה ביצעה את התקיפה האווירית הגדולה ביותר נגד אוקראינה מאז תחילת המלחמה, עם יותר מ-150 טילים וכטב"מים ששוגרו לעבר הערים המרכזיות והותירו לפחות 39 הרוגים.

"מה שקרה בבלגורוד זה כמובן מעשה טרור. למה? כי תחת החיפוי של טילי וילחה, הם ירו ממערכות רקטיות רבות בדיוק למרכז העיר, שם אנשים הלכו לפני השנה החדשה", אמר פוטין בבית חולים צבאי, והודה: "הכל בוער בתוכי". הוא פנה לנוכחים ותהה "האם עלינו להגיב באותו אופן? כמובן, אנחנו יכולים לפגוע בכיכרות בקייב ובכל עיר אחת. יש שם ילדים, אימהות עם עגלות", אמר. "אני רוצה לשאול אתכם, האם עליי לעשות את זה?".

עם זאת, הוא מיד הדגיש כי הוא מתכוון רק לפגיעה ביעדים צבאיים. "זה מה שנעשה. נכה עם כלי נשק מדויקים במקומות שבהם מתקבלות ההחלטות, במקומות שבהם מתכנסים אנשי הצבא ושכירי חרב, או במרכזים מהסוג הזה, במתקנים צבאיים. והתקיפות האלה די רגישות".