‎מקבץ שלישי של מסמכים הקשורים לג'פרי אפשטיין התפרסם הלילה (בין שישי לשבת) בארה"ב, ובמרכזם עדויות נוספות על הקשר הקרוב בין איש הפיננסים הפדופיל לבין הנסיך הבריטי אנדרו. עם זאת, המשטרה הבריטית הבהירה כי אינה מתכוונת לפתוח כרגע בחקירה נגד הדוכס מיורק.
 
‎מאז יום רביעי בלילה, החל בית המשפט בניו יורק להתיר לפרסום אלפי מסמכים שקשורים לתביעה הדיבה שהגישה וירג'יניה רוברטס ג'ופרה נגד גיליין מקסוול, אשת החברה הבריטית שהייתה ידידתו הקרובה של אפשטיין, ששם קץ לחייו בכלא באוגוסט 2019, וסחרה עבורו בנערות למטרות מינות. רוברטס ג'ופרה תבעה את הנסיך אנדרו על תקיפה מינית שהייתה קטינה, אך השניים הגיעו להסדר כספי.
 
‎המקבץ החדש כולל תמלול של תצהיר בשבועה מצולם משנת 2009 של חואן אלסי, שהיה מנהל משק הבית במעונו של אפשטיין בפאלם ביץ' שבפלורידה. אלסי העיד כי הדוכסית מיורק, שרה פרגוסון, רעייתו לשעבר של הנסיך אנדרו, ביקרה "רק פעם אחת ולזמן קצר" באחוזה, אולם הנסיך הבריטי "בילה איתנו במשך שבועות" וכי הוא קיבל "עיסויים על בסיס יומי".

האחוזה של אפשטיין בניו מקסיקו (צילום: REUTERS/Drone Base)
האחוזה של אפשטיין בניו מקסיקו (צילום: REUTERS/Drone Base)

 
‎כמו כן, מופיע במקבץ תמלול של ריאיון מצולם משנת 2016 שקיימה זיגריד מקאולי, פרקליטתה של ג'ופרה עם מקסוול. במהלך הריאיון, שאלה מקאולי את מקסוול אם היא הכירה בין הנסיך אנדרו לבין אפשטיין, ומקסוול הכחישה זאת באופן נחרץ. "זה עוד אחד מהשקרים של וירג'יניה והשקרים שאת מבצעת" התריסה. "מעולם לא ביצעתי היכרות של הנסיך אנדרו לג'פרי אפשטיין בשום שלב". עם זאת, היא הודתה כי הייתה בובה של הנסיך בדירתו של אפשטיין בניו יורק.
 
‎במסמכים קודמים שפורסמו הופיעה עדותה של ג'והנה סויברג שטענה כי במאי 2016 כי הנסיך נגע בחזה שלה בעת שישבו על הספה בדירתו של אפשטיין בניו יורק בשנת 2001, וגם היא העידה על הבובה של הנסיך. "הם החליטו לצלם תמונה עם זה, כאשר וירג'יניה ואנדרו ישבו על ספה", העידה. "הם שמו את הבובה על ירכיה של וירג'יניה, ישבתי על הירך של אנדרו והם שמו את ידה של הבובה על החזה של וירג'יניה ואנדרו שם את היד שלו על החזה שלי והם צילמו".
 
‎בשל הסערה של קשריו של הנסיך אנדרו עם אפשטיין, הוא פרש מתפקידיו הציבוריים במסגרת בית המלוכה בנובמבר 2019 ואמו, המלכה אליזבת השנייה, לקחה ממנו את כל השיוכים הצבאיים והחסויות המלכותיות. עם זאת, הוא השתתף בחגיגות 70 שנה לעלייתה של המלכה לפני שנתיים ובטקסי הלוויה שלה בספטמבר 2022.
 
‎על רקע הפרסומים החדשים, קבוצה אנטי מלוכנית בבריטניה הגישה תלונה נגד הנסיך למשטרה, אולם נמסר כי אין כוונה לפתוח בחקירה. "אנחנו עדים לשחרור של מסמכי בית המשפט שקשורים לג'פרי אפשטיין", נמסר מהמשטרה. "כמו בכל עניין, אם יהיה מידע חדש ורלוונטי שיובא לתשומת לבנו, אנחנו נבחן זאת".

הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)
הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)

 
‎אלפי המסמכים, במיוחד הפרסום של המקבץ הראשון שהביא גם לקריסת האתר של בית המשפט, סיפקו אור חדש על מעגל המכרים של אפשטיין בקרב פוליטיקאים, אנשי בידור וידוענים רבים, על אף שרבים מהם אינם מואשמים או נחשדים במעשים בלתי ראויים או בלתי חוקיים.
 
‎בין השאר, הוזכרו שם השחקנים לאונרדו דיקפריו, ברוס ויליס וקייט בלאנשט והקוסם דיוויד קופרפילד. עם זאת, בניגוד לפרסומים ולשמועות ברשתות החברתיות, כאשר ג'ואנה סויברג נשאלה אם ראתה אי פעם את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, היא השיבה בשלילה והוסיפה כי מעולם לא פגשה "ראש ממשלה זר, נשיא זר או זוכה פרס נובל".
 
‎אחד השמות הבולטים במסמכים הוא הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, שהצהיר בעבר כי ניתק את קשריו עם אפשטיין אחרי שאיש הפיננסים נעצר לראשונה בחשד לפדופיליה בשנת 2005. לטענת סויברג, שהודתה כי לא פגשה את קלינטון מעולם, אפשטיין "אמר פעם אחת שקלינטון אוהב אותן צעירות, בהתייחסו לנערות".
 
‎גם שמו של דונלד טראמפ הוזכר בעדותה של סויברג. היא אישרה כי מעולם לא עשתה לו עיסוי, אולם סיפרה כיצד פעם אחת הייתה במטוס הפרטי של אפשטיין שנאלץ לבצע נחיתה בלתי מתוכננת באטלנטיק סיטי וכי אפשטיין אמר כי הוא יתקשר לטראמפ כדי ללכת לקזינו שלו. חואן אלסי העיד כי הוא ראה את טראמפ באזור ביתו של אפשטיין כי הוא "מעולם לא ישב ליד השולחן בארוחת ערב. הוא ישב איתי במטבח".