מלחמת חרבות ברזל: דובר משרד החוץ הקטארי טען היום (שלישי) כי חודשו המגעים לעסקה להפסקת המלחמה ושחרור כלל החטופים. לדבריו, ראש הממשלה אישר את המשך התיווך בין הצדדים.

עסקה רחבה בכל מחיר? "נתניהו לא מעוניין מחשש לקריסת ממשלתו"
הותר לפרסום: חשש לחייו של יוסי שרעבי שנחטף לעזה

"ללא טיפול במלחמה בעזה – לא יהיה ניתן לפתור את המתיחות בים האדום", נמסר. "הקהילה הבינלאומית נדרשת היום לקבל החלטה ברורה להפסיק את המלחמה בעזה לאלתר".

מוקדם יותר היום, שוחחה שרון אלוני-קוניו ששוחררה משבי חמאס עם שתי בנותיה, עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103fm וסיפרה על תחושותיה בעקבות הלך הרוח בחודשים האחרונים. "הייתי מאוד שמחה לחזור לאלמוניות ולקיבוץ שאף אחד לא הכיר עד שבעה באוקטובר, הייתי פשוט רוצה את החיים שלנו של לפני, כי החיים מאז אי אפשר להגדיר אותם אפילו כחיים", הודתה בכאב. "אני מרגישה כמו זומבית מהלכת בזמן שבעלי עדיין מוחזק שם אלוהים יודע באיזה תנאים. הבנות שכל הזמן שואלות עליו, צריכות להסתגל לעיר, גן חדש, הרבה פרצופים זרים ואין את אבא שיחזק אותן. איבדנו הכול".

משפחת אלוני קוניו - האב דוד עדיין בשבי חמאס (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת אלוני קוניו - האב דוד עדיין בשבי חמאס (צילום: באדיבות המשפחה)

השבוע פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון חטופים נוסף, בו נראו נועה ארגמני, איתי סבירסקי ויוסי שרעבי. שרון, שבן זוגה דוד נותר מאחור בשבי, שיתפה: "זה הפחד הכי גדול שלי מדי יום ביומו, אני כל כך מפחדת שדוד יהיה הסרטון האכזרי הבא שהם מוציאים. בסופו של יום, אנחנו פשוט מקבלים בשורות של 'עוד חטופים שנרצחים שם'.

"אני רוצה פשוט שכל אחד יישב רגע וידמיין אם הוא היה במקומנו", זעקה, "איך ההרגשה של לדעת שאתה הולך לישון במיטה חמה, ו־136 אנשים ישנים במנהרות עבשות, בלי אוכל ובלי מים. על הילדים שלכם, שאתם יכולים לקום ולתת להם כל בוקר נשיקה וחיבוק, והורים שלמים, אבות, כמויות שלמות של אנשים שנמצאים שם ולא יכולים לעשות את אותו הדבר. אני רוצה שמישהו בקבינט הזה יתעורר, יתאחד, ויפסיקו להתעסק בשטויות".