לא מתיחה של אחד באפריל: בעולם מלא אתגרים ואיומים, שגרירות ארצות הברית בלונדון מצאה היום זמן להביע תמיכה חד משמעית בתה הבריטי כאשר פרסמה הודעה שדוחה את קריאתה של מדענית אמריקאית שטוענת כי צריך להוסיף מלח לתה.

"היחסים הגיעו לרמה חדשה": הסכנה הבאה של ישראל מגיעה ממוסקבה
"נירה לחיפה ולאשדוד": בעיראק שוב מאיימים ב"מצור ימי על ישראל"

מישל פרנכל, פרופ' לכימיה מקולג' ברין מואר בפנסילבניה, פרסמה ספר חדש על "הכימיה של התה", ובו הציגה כמה ממצאים לגבי אופן ההכנה של תה, כדוגמת חימום מוקדם של הספל או של התיון, שימוש בתיון פעם אחת בלבד והוספת החלב אחרי המים החמים.

בנוסף, פרנכל הציעה לחמם את החלב, לסחוט לימון ואפילו הוסיפה עצה בלתי שגרתית של הכנסת קמצוץ של מלח לתוך התה על מנת שהטעם יהיה מריר פחות.

כצפוי, ההצעות - ובייחוד ההתייחסות להוספת המלח - עוררו תרעומת בקרב הגולשים בממלכה שפרנכל פגעה בציפור נפשם. "כאילו שאנחנו צריכים עזרה מאמריקאים להכין תה. אל מי אתם חושבים שאתם מדברים, לצרפתים?", נכתב באחת התגובות.

אפילו שגרירות ארה"ב בלונדון התפנתה מהעיסוקים החשובים כדי להתנער מפרנקל לנוכח "הסערה בכוס תה". "אנחנו לא יכולים לשבת בשקט לנוכח הצעה שערורייתית כזו שמאיימת על היסוד של היחסים המיוחדים שלנו", נמסר. "על כן, אנחנו רוצים להבטיח לאנשים הטובים של בריטניה שהתחושה הבלתי מתקבלת על הדעת של הוספת מלח למשקה הלאומי של בריטניה אינה מדיניות רשמית של ארה"ב. ולעולם לא תהיה".

"הבה נתאחד בסולידריות הספוגה שלנו ונראה לעולם שכאשר מדובר בתה, אנחנו ניצבים כאחד", המשיכה ההודעה. "שגרירות ארה"ב תמשיך להכין תה באופן הראוי - במיקרוגל".