משלם את המחיר: חברת בואינג פיטרה את הממונה על התוכנית לייצור מטוסי נוסעים מסדרת 737 מקס, חודש וחצי אחרי שחלק של מטוס מדגם 737 מקס 9 של חברת אלסקה איירליינס התפרק באוויר.

"יש לנו שריפה במנוע": בפעם השנייה תוך חודש - תקלה באוויר במטוס בואינג 747 | צפו
ברגים זזים וחלקים רופפים: פאניקה ברחבי העולם לגבי סוג המטוס הזה

מנכ"ל היחידה למטוסי נוסעים בבואינג, סטן דיל, עדכן במזכר ששלח לעובדי החברה כי אד קלארק סיים את תפקידו באופן מיידי. קייטי רינגולד, כיום סגנית נשיא למשלוחי דגם ה-737 שהצטרפה לחברה בשנת 2011, מונתה במקומו של קלארק.

קלארק, מהנדס בהכשרתו עם 18 שנות ניסיון בבואינג, מונה לתפקיד בשנת 2021, כאשר בואינג עמדה להחזיר את הדגם הפופולרי לשירות אחרי שתי התרסקויות קטלניות. במסגרת תפקידו, הוא גם היה הממונה על המפעל ברנטון שבמדינת וושינגטון, שם מיוצרים מטוסי ה-737 מקס.

ההדחה של קלארק מגיעה על רקע הביקורת הנוקבת על החברה בעקבות התקרית ב-5 בינואר, במהלכה טיסה 1282 של אלסקה איירליינס נאלצה לבצע נחיתת חירום בפורטלנד, זמן קצר אחרי ההמראה לכיוון אונטריו שבקליפורניה, וזאת אחרי שחלק מגוף המטוס התפרק בגובה של 16 אלף רגל. לא היו נפגעים בקרב 171 הנוסעים ושש אנשי הצוות.

בעקבות התקרית, קורקעו כל המטוסים מדגם מקס 9 לצורך בדיקות ומינהל התעופה הפדרלי פתח בחקירה ודוח ראשוני של הוועדה הלאומית לבטיחות בתחבורה קבע כי כאשר המטוס עזב את המפעל ברנטון היו חסרים ארבעה בריחים עבור דלת המטוס. הדוח לא הטיל אשמה באופן מפורש, אולם מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, הודה כי "בואינג אחראית למה שקרה".