נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי פרסם היום (שבת) הצהרה לפיה "עלות בניית רצועת עזה מחדש תעלה על 90 מיליארד דולר". ברקע הכניסה המתוכננת של צה"ל לרפיח, והחשש כי יעברו כפליטים לסיני, הזהיר א-סיסי כי "לא נשתף פעולה עם גירוש פלסטינים מאדמתם, נעשה ככל שביכולתנו לסייע להם".

ראש המוסד וראש ה-CIA נפגשו בחשאי; ביידן פסימי: "השגת עסקה נראית קשה"
בצל המגעים המדשדשים: בישראל מודים לראשונה - "תהיה מלחמה בצפון"

בנושא הסיוע ההומניטארי הוסיף: "נשמור על מעבר רפיח פתוח לאורך כל שעות היממה כדי להכניס סיוע הומניטארי לרצועה, ובשל קשיים להעברת סחורה דרך היבשה - פועלים להצנחתן מהאוויר".

פלסטינים נושאים שקי קמח ממשאית סיוע הומניטארי (צילום: רויטרס)
פלסטינים נושאים שקי קמח ממשאית סיוע הומניטארי (צילום: רויטרס)

בתוך כך, אתמול נשא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את נאום "מצב האומה" השנתי, בו הצהיר על הקמת מזח לחופי עזה שיאפשר הכנסת סחורה הומניטארית דרך הים. צבא ארצות הברית צופה כי הרציף שיוקם מול קו החוף של עזה בשבועות הקרובים, יאפשר משלוח של שני מיליון ארוחות מדי יום לפלסטינים המתמודדים עם רעב, כך נמסר מהפנטגון.

בניית המזח מהחוף והכביש המחבר אותו ליבשה יימשכו עד 60 יום וידרשו כ-1,000 חיילים אמריקאים, אמר האלוף פטריק ריידר, מזכיר העיתונות של הפנטגון, לכתבים.

כוחות ארה"ב, כולל חטיבת התחבורה ה-7 של הצבא שבסיסה בווירג'יניה, ישתתפו במאמץ. המבצע יכלול הקמת הרציף שיאפשר לספינות לספק סיוע, שיועמס לאחר מכן על ספינות תמיכה של חיל הים. הנתיב הדו-נתיבי ינווט אל אתר נחיתה על החוף ויאובטח לקרקע על ידי אנשים שאינם אמריקאים. לאחר מכן, משאיות יגשו לשביל כדי לאסוף ולהוביל את הסיוע.