בתקופה שבה האנטישמיות בעלייה, ועמה גם נראית עלייה בתרומות למדינת ישראל, מציג מחקר חדש, שיזמה קרן משפחת רודרמן ושנערך בשותפות עם בית הספר ע"ש משפחת לילי לפילנתרופיה באוניברסיטת אינדיאנה, את הממצאים הנרחבים ביותר שפורסמו זה עשור בנוגע להרגלי התרומה של יהודי ארה"ב.

"יהודים מלוכלכים": גל אנטישמיות חסר תקדים ברחבי העולם
בזמן אמת: הכלי האינטראקטיבי שיציג דפוסים בינלאומיים של אנטישמיות

הקרן ובית הספר חושפים כי יהודי ארה"ב מהווים אחוז קטן מהאוכלוסיה האמריקאית, כ־2% בלבד, אך מייצגים קהילה פילנתרופית מהענפות והמורכבות בעולם, עם רמות גבוהות של נתינה מוסדית ואישית.

הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)
הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)

מאז פרוץ המלחמה, נרשמה עלייה של כ־400% בתקריות אנטישמיות (על פי הליגה נגד השמצה), לצד גיוס תרומות בסך למעלה מ־750 מיליון דולר בשבעת השבועות הראשונים מאז מתקפת 7 באוקטובר. הדוח שופך אור על הרגלי התרומה של משקי בית יהודיים בארה"ב. על פי המחקר החדש, יהודים אשר מודאגים מתופעת האנטישמיות נוטים לתרום בתדירות גבוהה יותר, וכן נוטים לתרום סכומים גבוהים יותר. למעשה, יהודים אשר חוו באופן ישיר, או שקרוביהם חוו באופן ישיר, אירועים אנטישמיים - תרמו פי עשרה ממי שלא חוו אנטישמיות כלל.

קורל סימנוביץ' על האנטישמיות והחשש לחיות במדינה זרה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קורל סימנוביץ' על האנטישמיות והחשש לחיות במדינה זרה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לדברי שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "אנו צופים בדאגה רבה בעלייה באירועים אנטישמיים ברחבי ארה"ב, תופעה אשר הייתה בעלייה עוד לפני מלחמת חרבות ברזל, ובוודאי מעלה חששות רבים וקיומיים בקרב יהודי ארה"ב. אנחנו מאמינים שבאמצעות ממצאי המחקר ניתן לשפוך אור על האופן שבו הקהילה היהודית בארה"ב נרתמת באמצעות תרומות כספיות כדי לסייע לאלו הנדרשים לכך בארה"ב ובישראל".