בקרוב אצלנו? הרשויות בצפון מערב ניגריה הודיעו היום (ראשון) כי הילדים שנחטפו על ידי חמושים מבתי הספר שלהם לפני שבועיים שוחררו בפעולה של כוחות הביטחון ושבו בשלום למשפחותיהם, אולם עדיין יש חוסר ודאות האם כלל החטופים חולצו.

בדרך לפיצוץ בממשלה: גנץ וגלנט מתנגדים להצעה המתגבשת לחוק הגיוס

287 תלמידים, בגילאים שמונה עד 15, נחטפו מבית הספר ומחטיבת הביניים בכפר קוריגה שבמדינת קאדונה עם תחילת יום הלימודים ב-7 במרץ, אירוע החטיפה ההמוני הגדול ביותר בניגריה מזה שלוש שנים. תלמיד אחר נהרג בהתקפה ו-25 מהילדים החטופים חזרו לבתיהם, אולם החוטפים דרשו לקבל כופר של מיליארד נאירה ניגריים (כ-690 אלף דולר) עד יום רביעי הקרוב או שהם יוציאו את יתר הילדים להורג.

מושל מדינת קאדונה, הסנאטור אובה סאני, מסר הבוקר כי הילדים שוחררו והודה לנשיא בולה אחמד טינובו, על "שהעניק עדיפות לבטיחות ולביטחון של הניגרים, במיוחד דאג שהילדים החטופים מבית הספר בקוריגה ישוחררו ללא פגע". הוא הוסיף כי "הצבא הניגרי גם ראוי להוקרה מיוחדת על שהראה עם אומץ, נחישות ומחויבות כי אפשר להחליש גורמים פליליים ולהשיב את הביטחון לקהילות שלנו". "זה אכן יום של שמח", סיכם.

דובר הצבא, אדוארד בובה, אישר כי החטופים שוחררו במבצע צבאי במדינת זמפרה הסמוכה, אולם הוא דיבר על 137 בני ערובה ששוחררו - 76 בנות ו-61 בנים. "הצבא, בשיתוף עם הרשויות המקומיות ועם סוכנויות ממשלתיות ברחבי המדינה במבצע חיפוש והצלה, חילץ את החטופים", עדכן בובה. גורם ביטחוני הוסיף כי החטופים המשוחררים הועברו לבדיקות רפואיות לפני ששבו לבני המשפחות.