לספרדים אין גישה מעתה לאפליקציית המסרים המידיים טלגרם: בית המשפט העליון המקומי הורה היום (ראשון) לחסום את טלגרם כאמצעי זהירות, פסק הדין הגיע לאחר תלונה של ארגון תקשורת לפיה הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים להעלות תוכן ללא רשותם, ולאחר שארבע מקבוצות המדיה העיקריות במדינה התלוננו שהאפליקציה מפיצה תוכן שנוצר על ידם ומוגן בזכויות יוצרים - ללא אישור מהיוצרים.

פייסבוק וטלגרם בצמרת: זינוק בשימוש הישראלים ברשתות החברתיות במלחמה
פתאום קיבלתי הודעה על כך שאבא שלי הצטרף לטלגרם | ליאור דיין

הגישה לפלטפורמה, שהיא שירות ההודעות הרביעי בשימוש במדינה, תושעה מיום שני - אך כבר נחסמה אצל ספקי טלפון סלולרי מסוימים כבר אתמול. עם זאת, על פי מקורות משפטיים, החסימה היא זמנית ותימשך ימים ספורים בלבד. משתמשים רבים בספרד מתחו ביקורת על החלטת בית המשפט הגבוה לאחר שהאפליקציה הפסיקה לפעול. עם זאת, השופט אמר שהחלטתו מבוססת על כך שטלגרם סירבה לשתף פעולה ולא מסרה את המידע שנדרש במהלך המשפט.

קורונה בספרד (צילום: REUTERS/Susana Vera)
קורונה בספרד (צילום: REUTERS/Susana Vera)

טלגרם היא אחד מיישומי המסרים המרכזיים בעולם, עם 900 מיליון משתמשים. בספרד יש לה קצת מעל 8 מיליון משתמשים שהם כמעט 18 אחוזים מכלל האוכלוסיה. ספרד אינה המדינה היחידה שחסמה את טלגרם: סין השביתה את טלגרם בשנת 2015 לנוכח הודעות המתנגדות למשטר הקומוניסטי שהופצו דרכה, וגם תאילנד, פקיסטן, איראן וקובה אסרו על שימוש בטלגרם מסיבות דומות.