אסון כבד באיסטנבול: לפחות 29 בני אדם נספו בשריפה שפרצה במועדון לילה במרכז העיר הגדולה בטורקיה במהלך עבודות שיפוצים. לפחות שישה חשודים נעצרו במסגרת החקירה לבירור נסיבות הדליקה.

למרות המחלוקות: אלה כלי הנשק שארה"ב עשויה למכור לישראל | דיווח

לפי הרשויות, השריפה פרצה לפני השעה אחת בצהריים במועדון הלילה מסקרייד ששוכן בשתי קומות המרתף של בניין בן 16 קומות ברובע בשיקטש והעשן מילא במהירות את כל האזור. אתר הבילוי סגור לרגל חודש הרמדאן, ובמהלך תקופה זו מתבצעים בו שיפוצים.

אומיט גולטקין, עד ראייה לשריפה, סיפר כי "כל מגרש החנייה היה מכוסה בעשן". "הצלחנו לצאת כשאנחנו משתעלים וכורעים בשל העשן הכבד", שחזר. "הלהבות הגיעו עד הקומה הרביעית. העובדים היו לכודים בפנים. גם אנחנו היינו עלולים להיתרע, אבל הצלחנו להיחלץ".

אתר השריפה באיסטנבול (צילום: REUTERS/Murad Sezer)
אתר השריפה באיסטנבול (צילום: REUTERS/Murad Sezer)

יותר משלושים ניידות כיבוי, יחד עם צוותי הצלה נוספים, הוזעקו לזירה ונאבקו בלהבות עד שהצליחו להשתלט עליהן לחלוטין. אז גם התבררו ממדי האסון, כאשר 29 עובדים שעסקו בשיפוצים נספו בשריפה ואדם נוסף פונה לבית החולים.

משרדי המשפטים והפנים הודיעו כי שלושה תובעים מיוחדים מונו לחקור את נסיבות האסון, בסיוע של מומחי בטיחות, ונמסר כי לפחות שישה חשודים נעצרו, בהם מנהלי המועדון הפופולרי והאחראי על השיפוצים. בנוסף, נערכות בדיקות בטיחות לכל הבניין על מנת לקבוע אם הוא יציב.