לפחות 14 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו, כתוצאה משלושה טילים רוסיים ששוגרו הבוקר (רביעי) ופגעו בלב הרובע העמוס של מרכז העיר צ'רניהיב, הממוקמת צפונית לבירת אוקראינה, קייב. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי מניין ההרוגים עלול לעלות, וכן האשים את היעדר ההגנה האווירית של אוקראינה באובדן חיים. 

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי (צילום:  Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )

"זה לא היה קורה אם אוקראינה הייתה מקבלת מספיק ציוד הגנה אווירית ואם הנחישות של העולם להתמודד עם הטרור הרוסי הייתה מספיקה", אמר זלנסקי בהצהרה. בנוסף לאירוע זה, דווח גם על פיצוצים ושריפות בבסיס אווירי בחצי האי קרים. גורמים אוקראינים לא הגיבו על המתקפה לכאורה, אך בלוגרים צבאיים רוסים המזוהים עם הקרמלין, דיווחו כי טילים אוקראינים הם אלו שפגעו בבסיס. 

העיר צ'רניהיב בצפון אוקראינה הוגדרה כמבודדת

לקראת סיום המלחמה באוקראינה? המסר הפייסני שמגיע מהקרמלין

גורמים רשמיים אוקראינים אומרים כי מה שקרה בצ'רניהיב הוא ככל הנראה רק הקדמה לשפיכות דמים נוספת. הרובע שבו נפלו הטילים הוא מרכזי, צפוף ונמצא סמוך לאוניברסיטה ולבית חולים. אולכסנדר לומאקו, ראש ממשלת העיר צ'רניהיב אמר: "אני ראיתי בעייני אנשים מתים על הכביש, אנשים נהרגו מרסיסים וראיתי מכוניות מרוסקות מכוסות בדם, כל כך הרבה צעירים מתים. זה נורא". 

טנק בצבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Yan Dorbronosov)
טנק בצבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Yan Dorbronosov)

כוחות ההצלה עדיין מחפשים אחר קורבנות בהריסות. איהור קלימנקו, שר הפנים של אוקראינה אמר כי "התקיפה הזו היא רק אישור נוסף לכך שאוקראינה זקוקה בדחיפות למערכות הגנה אוויריות ותחמושת מהעולם, אי אפשר להשאר אדישים למוות ולהרס שהרוסים מבצעים במדינתנו".