התביעה הפדרלית בגרמניה הודיעה כי שני אזרחים גרמנים-רוסים נעצרו בחשד שריגלו לטובת המודיעין הרוסי ותכננו לבצע פעולות חבלה באתרים צבאיים ותעשייתיים במדינה במטרה לשבש את הסיוע לאוקראינה.

דיווח: ישראל נערכת למתקפה על רפיח; מקור מצרי: זה התנאי של ארה"ב למבצע
מפקד האוגדה ללוחמיו: "אנחנו נכנסים לרפיח, עם ישראל סומך עליכם"

שני החשודים - דיטר ס. (39) ואלכסנדר ג'. (37) - נעצרו אתמול על ידי כוחות משטרה מיוחדים באזור בוואריה, ובוצעו חיפושים בבתיהם ובמקומות העבודה שלהם. השניים מואשמים בעבירות של ריגול לטובת שירות ביון זר, כאשר דיטר ס. מואשם גם בקשירת קשר לביצוע פיצוץ והצתה ובחברות בארגון טרור זר בשל שירות במסגרת המיליציה הצבאית של הרפובליקה הבדלנית של דונייצק במזרח אוקראינה.

לפי התביעה, דיטר ס., שנלחם בשירות המיליציה הבדלנית בשנים 2014 עד 2016, היה בקשר עם אדם שקשור לשירות ביון רוסי. באוקטובר שעבר, הוא הציג לאיש הקשר שלו כי הוא יבצע פעולות חבלה והצתה נגד מטרות שונות בשטח גרמניה במטרה לשבש את הסיוע הצבאי לאוקראינה.

לצורך כך, הוא תיעד יעדים אפשריים, ובהם מתקני צבא אמריקאיים, בהם בסיס שבו חיילים אוקראינים עוברים הכשרה על טנקי מערכה מדגם אברמס. כמו כן,  הוא תיעד אתרים צבאיים ותעשייתים בגרמניה, כאשר החשוד השני החל לסייע לו בחודש שעבר. המידע הועבר לאיש הקשר במודיעין הרוסי.