משרד החוץ הסיני מחה היום על ההצבה האמריקאית של משגר הטילים היבשתי החדש לטווח בינוני מדגם טייפון בצפון הפיליפינים כחלק מתרגיל משותף של שתי המדינות.

בזמן שאנשי משמרות המהפכה מתחבאים במקלטים: איראן מאיימת בניסוי גרעיני
"מזעזע, פשוט מתבייש": משפחתו של ירדן ביבס מגיבה לתיעוד המחריד

הטייפון מיועד לשגר טילי טומאהוק ו-SM6, ובהמשך גם טילים היפרסוניים לטווח רחוק, וזו הפעם הראשונה שהוא מוצב באזור ההינדו-פסיפי וזו גם ההצבה הראשונה של מערכת לטווח בינוני באזור מאז שארה"ב פרשה מהסכם פירוק נשק גרעיני לטווח בינוני.

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

"סין תמיד מתנגדת בתוקף לכך שארה"ב תציב טילים לטווח בינוני באזור אסיה והפסיפיק ומחזקת את הפריסה הקדמית שלה על מפתן דלתה של סין במטרה להשיג עליונות צבאית חד צדדית", מסר דובר משרד החוץ שהתריע כי המהלך "מחריף מתיחויות אזוריות ומגביר את הסיכון לחוסר הבנה ולשיפוט לקוי".

הדובר גם דחה את הקריאה של ארה"ב, הפיליפינים ויפן כי בייג'ינג תציית לפסיקת בית הדין הקבוע לבוררות שקיבל לפני שמונה שנים את עתירת הפיליפינים כי אין בסיס חוקי לטענותיה של בייג'ינג כי יש לה זכויות על אזורים נרחבים בים סין הדרומי. "הבוררות והפסיקה הבלתי חוקיות פגעו באינטרסים של מדינות האזור, כולל הפיליפינים", אמר הדובר. "סין תצגן בנחישות על הזכויות הלגיטימיות שלה בהתאם לחוקים. אנחנו מייעצים למדינות הרלוונטיות להכיר במציאות, לשנות כיוון ולא לעשות אותן טעויות שוב ושוב".