התביעה בפולין הודיעה כי אזרח המדינה נעצר בחשד ששיתף פעולה עם המודיעין הרוסי וסיפק מידע שהיה אמור לסייע לניסיון התנקשות אפשרי בחייו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

בזמן פגישה דיפלומטית: הרוסים ירו על זלנסקי וכמעט חיסלו את ראש ממשלת יוון

החשוד, שזוהה בשם פאבל ק., נעצר אתמול על ידי שירות הביטחון ומשרד התובע, בשיתוף פעולה עם שירותי הביטחון והתביעה של אוקראינה. לפי התביעה, הוא היה בקשר עם "אזרח רוסי שמעורב ישירות במלחמה באוקראינה" וכי המשימות שלו היו "לספק למודיעין הצבאי הרוסי מידע על האבטחה בנמל התעופה ז'שוב-יאסיונקה".

"בין השאר, זה נועד לסייע לשירותים המיוחדים של רוסיה לתכנן התקפה אפשרית נגד חייו של נשיא אוקראינה זלנסקי", נמסר בהודעה הרשמית, שהוסיפה כי הצד האוקראיני סיפק "ראייה מרכזית" עבור החקירה. "החקירה נמשכת", הדגישה דוברת התביעה בפולין, אנה אדמיאק.

התביעה באוקראינה מסרה כי החשוד "יצר קשר ביוזמתו עם נציגי הפיקוד הצבאי של רוסיה" "המקרה הזה הוא הוכחה נוספת שרוסיה מהווה איום לא רק על אוקראינה ועל האוקראינים, אלא גם על כל העולם החופשי", ציין התובע הכללי, אנדריי קוסטין. "המשטר הפלילי בקרמלין מבקש כל העת לערער את הביטחון האירופי והעולמי. הוא מוכן לבצע פעולות חבלה בשטחן של מדינות ריבוניות אחרות".