ביקורות נוקבות על הודעתו של מארק צוקרברג ואשתו פרסילה צ'ן: מרק צוקרברג הגן על המבנה של הארגון הפילנתרופי החדש שלו, "קרן צ'ן-צוקרברג", לאחר שמבקרים רבים אמרו כי מחוות ה"נתרום 99% מהוננו לצדקה" נועדה כדי לחמוק ממס עבור מכירת מניותיו בחברת פייסבוק.
צוקרברג ואשתו פרסיליה צ'ן הקימו את הקרן בתזמון הולם השבוע כדי לציין את הולדת בתם מקס. הזוג נשבע למסור לצדקה 99% ממניות פייסבוק שלהם במהלך חייהם, שכרגע ערכן נאמד ב-45 מיליארד דולר.
למרות התרומה הנכבדה, מייסד הרשת החברתית ימשיך לשמור על שליטה בחברה. בנוסף, תהיה לו שליטה להיכן ילך הכסף. כמו כן, צוקרברג ישלוט על חלוקת המניות וההצבעות בקרן. עם זאת, חברת פייסבוק סייגה את תנאי התרומה, והודיעה כי בני הזוג לא יתנו יותר ממיליארד דולר בשנה בשלוש השנים הקרובות.

תאגיד בעירבון מוגבל
 

הארגון הפילנתרופי של צוקרברג ואשתו אינו בנוי כארגון צדקה אלא כתאגיד בע"מ (LLC) עם מטרות צדקה. מקריאה חטופה בעמוד הפייסבוק של יוזמת צ'ן-צוקרברג, התאגיד מבקש ל"קדם פוטנציאל אנושי ולקדם שוויון".
הגדרת הארגון כתאגיד בע"מ מזכה את צוקרברג בהטבות מס מסוימות. מבקרים שונים אמרו כי מבנה החברה יכול לאפשר לצוקרברג לא לשלם מסים במכירת מניותיו האישיות בפייסבוק. על ידי תרומתן, צוקרברג מקבל הפחתה מיוחדת הנוגעת לצדקה המבוססת על ערך השוק ההוגן של המניות, כך טוען המגזין "פורבס", למשל.
בפוסט שכתב צוקרברג בפייסבוק ביום חמישי, הוא אמר כי הוא וצ'ן לא יקבלו אף הטבת מס מהעברת מניות ליוזמת צ'ן-צוקרברג. העברת המניות, לדבריו, "מאפשרת לנו לבצע את משימתנו יותר ביעילות", כך כתב בפוסט. "למעשה, אם נעביר את המניות שלנו לקרן צדקה, אנו נקבל הטבת מס מיידית, אבל על ידי שימוש בתאגיד בע"מ אנחנו לא. בדיוק כמו כולם, אנו נשלם מס על המניות כאשר הן יימכרו על ידי התאגיד".
 

I want to thank you all for your heartwarming congratulations on Max's birth and on starting the Chan Zuckerberg...

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, December 3, 2015

לפי צוקרברג, הארגון מובנה כתאגיד בע"מ ולא כקרן רגילה כדי שיוכל לבצע השקעות הקשורות בצדקה. "זה מאפשר להשקיע בארגונים ללא מטרות רווח, בקיום השקעות פרטיות ובהשתתפות בוויכוחים על מדיניות, בכל פעם עם מטרה ליצור אפקט חיובי באזורים שבהם זקוקים להם".

לאחרונה הודיע צוקרברג, כי בכוונתו לקחת חופשת לידה בת חודשיים לאחר הולדת בתו. בנוסף הודיעה החברה כי הורים טריים העובדים בה יהיו זכאים לחופשת לידה בת ארבעה חודשים