נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר היום (שני) כי פירושה של הפסקת אש אינו "הפסקת השימוש בנשק". לכן אינו מצפה כי שני הצדדים יפסיקו להשתמש בנשק. "לגבי הפסקת האש, הפסקת הפעילות, אם זו אכן תתרחש, אין פירושה כי כי כל צד יפסיק את השימוש בנשק", אמר אסד בטלוויזיה המקומית.



"הפסקת אש, פירושה בראש ובראשונה לעצור את הטרוריסטים מחיזוק עמדותיהם. לא תורשה התנועה של טרוריסטים והעברת נשקים", הוסיף אסד. בתוך כך הדגיש נשיא סוריה כי פיוס אזורי הוא הפתרון למשבר במדינתו.



כזכור, בשבוע שעבר אמר אסד בראיון נדיר ל-AFP כי בכוונתו לכבוש מחדש "את כל המדינה". עוד הוסיף כי הבסת המורדים יכולה לקחת זמן בגלל מעורבותן של מעצמות אזוריות, ואמר שכוחות ממשלתיים ינסו להשתלט על סוריה "ללא היסוס", אבל משמעות מעורבות הכוחות האזוריים היא ש"הפתרון ייקח זמן רב ויישא מחיר כבד". הראיון התרחש לאחר שהמעצמות הסכימו להגיע למצב של הפסקת אש בתוך שבוע.




תקיפות קטלניות בסוריה



מוקדם יותר היום חיל האוויר הרוסי ביצע שתי תקיפות קטלניות של אזרחים בסוריה, שבהן לפחות כ-50 בני אדם נהרגו. המתקפה הראשונה אירעה בבית חולים שמנהל הארגון הבינלאומי ללא מטרות רווח "רופאים ללא גבולות" במחוז הצפוני הסורי אידליב. בתקיפה זו נהרגו לפחות תשעה אזרחים, ובהם אנשי צוות רפואי ומטופל, כך לפי הצהרת הארגון. לפחות ארבעה טילים פגעו בבית החולים בעיירה מערת א-נועמאן. ראש משימת "רופאים ללא גבולות" בסוריה מסר כי "זה נראה כמו מתקפה מכוונת על מתקן רפואי. אנו מגנים אותה בכל תוקף".



ההפצצה השנייה היתה של בית ספר ובית חולים לילדים בסוריה, וכתוצאה ממנה נהרגו מעל 14 אזרחים. רוסיה הפציצה אתרים שונים במחוזות המוחזקים על ידי המורדים בעיירה הצפונית עזאז, הנמצאת ליד הגבול הטורקי, כך מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" רופא הפועל המקום ושני תושבים, וכן בכיר טורקי.



הפצצה בסוריה. צילום: רויטרס
הפצצה בסוריה. צילום: רויטרס



ראש ממשלת טורקיה אהמט דבוטולו אישר את הדיווחים ומסר כי סוריה אכן תקפה בית ספר ובית חולים בעיירה עזאז, ולדבריו אזרחים רבים הרוגים, כולל ילדים. לפי הדיווחים, לפחות חמישה טילים רוסים פגעו בבית החולים הנמצא במרכז העיירה ובבית ספר סמוך, שבו חסו פליטים שברחו מהתקפה של הצבא הרוסי. תושב מקומי סיפר כי מקלט לפליטים מדרום לעיירה גם הופצץ על ידי מטוסים, שככל הנראה היו רוסים.



כזכור, צבא רוסיה מנהל בימים אלה מתקפה גדולה נגד מתנגדיו של אסד בסוריה וסייע למשטרו לכבוש מחדש שטחים רבים שאותם איבד בשנים האחרונות. גורמים בינלאומיים טוענים כי הצבא הרוסי הורג אזרחים רבים בהפצצותיו. בימים אלה מתמקדת המתקפה של צבאות רוסיה וסוריה באזור העיר הצפונית חלב, אך ההפצצה הקטלנית היום פגעה במרפאה במחוז אידליב הסמוך.