רק לפני יומיים הוא הסתסתכך עם האפיפיור פרנציסקוס, אבל דולנד טראמפ כבר רעב, כנראה, לריב הגדול הבא: המועמד הרפובליקני קרא היום (שבת) להחרים את מוצרי אפל. זאת עד שהחברה תסכים לבקשת הממשלה האמריקאית ותאפשר לשחרר מידע מהטלפון של אחד מהרוצחים בפיגוע הטרור בסן ברננדינו שהתרחש בשנה שעברה. 

"עכשיו קלטתי", אמר טראמפ באירוע קמפיין בדרום קרוליינה, שם עתידים להתקיים היום פריימריז. "להחרים את אפל עד שהם ימסרו את המידע!". טראמפ נשא את ההצהרה באירוע בקאנטרי קלאב. באופן אירוני, עמוד הטוויטר של טראמפ פרסם, בזמן האירוע בו אמר את הדברים, ציוץ עליו הייתה החותמת "פורסם באמצעות אייפון". לאחר מכן טראמפ פרסם בטוויטר כי הוא משתמש גם באייפון וגם במכשיר של סמסונג. 

טים קוק, מנכ"ל אפל. מסרב לאפשר לממשלה לפרוץ למכשירים. צילום: רויטרס
בתגובה לאירוע, בכיר באפל אמר בשיחה עם כתבים כי אפל מרגישה "בחברה טובה, בהתחשב בקבוצות אחרות שטראמפ ביקר בעבר". החברה הגנה על ההחלטה למנוע פענוח המידע מוצפן כדרך לשמור על זכויות הלקוחות של החברה. אפל נמצאת בימים האחרונים בסערה תקשורתית, לאחר שסירבה לבקשת ארה"ב לפתח כלי שינטרל הגנות של מכשירי אייפון, הנועלות אותם מפני פריצה. אתמול פורסם כי משרד המשפטים האמריקאי יגיש עתירה לבית המשפט הפדרלי בדרישה כי אפל תחזור בה מהסירוב. 

זאת לא הפעם הראשונה שטראמפ תוקף את ענקית הטכנולוגיה. בעבר, הוא ביקר את החברה על כך שהיא לא מייצרת מספיקה ממוצריה בארצות הברית.

אתמול תקף טראמפ בחריפות את הנשיא המכהן ברק אובמה ואמר כי אילו היה אפריקאי - אמריקאי היה מאוכזב מנשיאותו של אובמה. "אנשים לא מודעים לעובדה שאני אדם מאחד. אתם מכירים את ברק אובמה, אפריקאי אמריקאי. אילו אני הייתי אפריקאי אמריקאי, הייתי מאוד מאוד כועס עליו.  האבטלה בקרב הצעירים במגזר... היא עלתה לכמעט שישים אחוז. המצב החמיר מאז שהוא נבחר לנשיא", אמר טראמפ, "אני אעשה יותר למען הקהילה האפרו-אמריקאית מאשר הנשיא אובמה עשה במהלך כהונתו".