לפחות חלק מהפצועים הישראלים בפיגוע באיסטנבול הגיעו לעיר במסגרת המיזם הקולינרי "בייגלה" הפועל בשש השנים האחרונות בקבוצות שיח ברשת, בסדנאות ובטיולים קולינריים והספיק לקבץ אליו בשנות פעילותו אלפי ישראלים אניני טעם וחיך וחובבי אוכל.

הפיגוע אירע היום (שבת) כשקבוצת ישראלים שיצאו לטורקיה במסגרת המיזם יצאה לסיור בשדרה לאחר שסעדו ארוחת בוקר ביחד. נעמה פלד, העומדת בראש החברה, בייגלה מדיה, נפצעה קל בפיגוע ובשעות הראשונות של אי הוודאות הגדולה שאפפה את מצב הפצועים הישראלים כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "לכל החברים שלי שדואגים לי. אני בסדר. פצועה קל אחרי הפיגוע ברחוב איסטיקלל. נמצאת בבית החולים ומתפללת שכל האנשים שאני אוהבת יצאו בשלום. התפללו איתי".
אחת הפצועות הישראליות שנפגעה קל בפיגוע, סיפרה ל"מעריב אונליין" כי פינוי הפצועים לבתי החולים היה מהיר וכך גם הטיפול בהם. לטענתה, נכון לשיחה שקיימנו עמה אחר הצהרים כשטרם התברר מצב הפצועים, היא עדיין לא ידעה לחלוטין בעצמה מה מצבם של אחרים משום שפצועים נוספים פונו לכשלושה בתי חולים אחרים והיא ביקשה שלא להפיץ מידע לא אחראי.

כל שהייתה מוכנה לספר על החוויה הקשה הוא על פיצוץ עז שהותיר אותה ועוד כמה מחבריה פצועים מרסיסים אך בהכרה: 'הפיצוץ היה נורא ובשנייה אחת מצאתי את עצמי שרועה על הארץ אחרי שחפצים שונים התעופפו מכל עבר. עד שהספקתי להתאושש מההלם ולהבין מה קורה היינו מוקפים כבר בכוחות הצלה בדרך לפינוי, כך שבמקום עצמו לא הצלחנו להבין את חומרת האירוע ואת רוב המידע על החברים אנחנו מנסים לאסוף טלפונית מבית החולים. אנחנו מתפללים שכל הפצועים יצאו מזה". 
היא סירבה לומר אם הצליחה ליצור קשר עם כל מכריה השותפים לקבוצת המטיילים הישראלים. בת משפחה של אחת הפצועות טענה בשיחה עם "מעריב אונליין" כי אנשי הביטחון הטורקים ביקשו מהרשויות בישראל להנחות את הפצועים להימנע מהפצת עדויות מזירת הפיגוע כדי שלא לפגוע בחקירה. אחד הפצועים, מדריך הקבוצה דודי כליפה שנפגע קל באירוע, אף הבהיר בעמוד הפייסבוק שלו כי הם מנועים ממתן מידע לתקשורת על מספר הפצועים וחומרת הפציעות שלא באמצעות משרד החוץ בישראל.

רחוב איסטיקלל באיסטנבול. צילום: רויטרס

הפגיעה ברחוב איסתיקלאל (העצמאות) הוא פגיעה בליבה של העיר הגדולה בטורקיה. מדובר באחת השדרות המפורסמות של העיר, המשתרעת לאורך שלושה קילומטרים של חנויות ומוקד חיי לילה של עשרות פאבים ומועדונים אבל מפורסמת לא מעט בזכות מאות מסעדות, קונדיטוריות, בתי קפה ואוכל מסוגים שונים לאורכה.

אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים של חברת "קווי חופשה", מספר: "אנחנו נמצאים על התפר שבין שלוש טיסות שבועיות לבין 2-3 טיסות יומיות לטורקיה, כשאלפי נופשונים כבר מוזמנים מראש לחג הפסח. אנחנו עובדים בעיקר מול ערי הנופש בים התיכון כמו אנטליה, ואני מעריך שהתייר הישראלי אולי ירתע בתקופה הקרובה מאיסטנבול כיעד אבל על סמך ניסיון העבר – אנחנו לא צופים שפל בתיירות הישראלית לטורקיה ככלל".

לדבריו, אחרי כשנתיים של שפל שהיה בגלל מצב מדיני בכלל ולא בשל אירוע ביטחוני כלשהו חזרו סוכני הנסיעות בישראל בשנה האחרונה לביקושים של מאות אלפי נוסעים, כ-700 אלף נוסעים בשנה לפי נתוני רשות שדות התעופה - המקום שלישי מבחינת היעדים המועדפים על הישראלי.
שלו מדגיש: "פיגועי המחתרת הכורדית בערים טורקיות היא לא דבר חדש ולא מזמן היה פיגוע גדול למשל באנקרה. לא הרגשנו שום גל ביטולים אחריו. נכון שכשנפגעים ישראלים יש לזה השפעה מסויימת אבל הישראלי שבחר לנפוש בפסח באנטליה למשל מבין שאין קשר בין הדברים. כך כשנפגע הכבוד הלאומי, הישראלים החרימו את טורקיה, אבל מצב ביטחוני שם מעולם לא השפיע באותו אופן. אולי כי הישראלי מורגל למצב ביטחוני רעוע גם כאן בארץ. אני יכול להעיד שהתיירות ככלל חשובה לטורקים והם משקיעים מאמץ רב באבטחת יעדי תיירות, אבל כמו כאן, כנראה שגם אצלם אי אפשר לאבטח כל פינת רחוב".