החקירה נמשכת: סוואס יילדיז, בן 33 מהעיר אדנה בטורקיה, החשוד בביצוע פיגוע הטרור בלב איסטנבול אתמול, מוכר לשירותי הביטחון בטורקיה כפעיל טרור המקושר לדאעש. מדיווחים מקומיים עולה כי המשטרה והמודיעין הטורקיים לקחו טביעות אצבע מאביו והחשד הוא שיילדיז קשור לחוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע באנקרה באוקטובר בשנת 2015.



ככל הנראה יילדיז הופיע ברשימת המעקב של ארגוני הביון והוא שהה בעיירות שנמצאות בגבול טורקיה-סוריה וחבר שם לארגונים ג'יהאדיסטים. על אף המעקב עליו הוא הצליח להימלט ועבר לסוריה, ממנה חזר למדינה וביצע את הפיגוע. כזכור, בפיגוע  נהרגו ארבעה, מתוכם ישראלית ששמה פורסם - שמחה דמרי מדימונה ונפצעו כ-36 אנשים, כשמחבל מתאבד התפוצץ ברחוב איסטיקלל המרכזי בעיר. נחקר כעת האם המתאבד משתייך ארגונית למחתרות הכורדית או לדאעש.



ראש ממשלת טורקיה אהמט דאבוטאולו שלח מכתב תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקש להביע את צערו בפני משפחות ההרוגים בפיגוע בטורקיה. "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות האזרחים הישראלים שאיבדו את חייהם במתקפה המתועבת ולעם ישראל, ומאחל החלמה מהירה לפצועים", כתב דאבוטאולו. הוא הוסיף כי "המתקפה שאירעה היום הראתה לנו שוב כי הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס באופן תקיף נגד המטרות הבזויות של ארגוני הטרור". דאובוטולו גינה הבטיח להגיע למרצחים: "החקירה נמשכת, נבין את האירוע בהקדם האפשרי. האירוע הכואב הזה הראה שוב כי הגישה שלנו נכונה".