משרד המשפטים האמריקני טוען הבוקר (שלישי) כי ה-FBI הצליח להשיג גישה למידע שאוחסן בתוך מכשיר האייפון שהיה שייך ליורה מסן ברנרדינו, ולכן ימשוך ויבטל את תביעתו נגד חברת "אפל", בה דרש גישה לאייפון שהיה שייך למחבל.

בטבח בסן ברנרדינו נרצחו 14 בני אדם ו-22 נפצעו, כשהאחראים לאירוע היו בני זוג נשואים המזוהים עם ארגון דאעש ומתו במהלך קרב יריות עם המשטרה. ה-FBI ביקש את עזרתה הטכנית של החברה לפרוץ לפלאפון של היורה סעיד ריזוואן פארוק על ידי השבתת חלק מהססמאות שלו. עד כה אפל התנגדה בטענה כי צעד כזה ייצור תקדים מסוכן ויאיים על ביטחון הלקוחות.
בכך הגיע לסיומו המאבק המשפטי מול ענקית הסלולר והמחשבים, אבל הותיר על כנו את המאבק על הצפנה והגנה על הצרכן שנותר לא פתור. העימות בין ענקית הטכנולוגיה הביא כביכול לניצחון לאפל, שהתנגדה בכל תוקף לצו המשפטי הרשמי שדרש ממנה לאפשר גישה לתוך האייפון.
 

המאבק על מידע מוצפן לא הסתייים

המאבק הגדול יותר על גישה של רשויות החוק למידע מוצפן לא הסתיים. בתעשיית הטכנולוגיה מתעקשים כי כל דבר שיסייע לרשויות החוק להשיג מידע מוצפן - יערער את אבטחת המידע במכשירים לכולם. פקידי הממשל התעקשו כי אי-גישה למידע מוצפן יכשיל כל מקרה של חקירה פלילית.

אחרי שהממשל האמריקני טען במשך שבועות במסמכי בית המשפט ובעדויות כי רק ברשות אפל "האמצעים הטכניים הבלעדיים" לפיצוח מכשיר האייפון של פארוק, הודיעו במפתיע במשרד המשפטים כי גורם חיצוני אלמוני הציג בפניהם טכניקה שיכולה לפרוץ את הטלפון מבלי עזרתה של אפל.

לפני שבוע, הגישו מספר קורבנות מאירוע הירי בסן ברנרדינו תצהיר משפטי התומך בדרישתה של ממשלת ארצות הברית לאלץ את חברת אפל לפרוץ את מכשיר האייפון השייך לאחד מהיורים, מסר לרויטרס סטיבן לרסון, עורך דין המייצג את הנפגעים. לרסון, שופט פדרלי לשעבר, אמר כי הקורבנות מתעניינים במידע לא רק בגלל החקירה הפלילית של משרד המשפטים: "הם הותקפו על ידי טרוריסטים, והם רוצים לדעת למה, איך זה יכול היה לקרות", אמר לרסון. 

אנדרטה לזכר קורבנות הירי. צילום: רויטרס