בעקבות שורה של הפסדים בסוריה, דאעש התחיל להוציא להורג את מפקדיו אשר "כשלו" בקרב. לפי דיווחים שהתפרסמו אתמול בתקשורת הערבית, התנועה הקיצונית הרגה ב"עירה הבירה" שלה, ראקה שבסוריה, 21 ממפקדיה מאז תחילת חודש אפריל. 

הדיווחים מגיעים יום אחרי שדאעש טען כי הקפיא למוות 45 לוחמים שלו לאחר שניסו לברוח מקרב בעיראק. לפי דיווח במדינה, דאעש נעל את 45 הלוחמים במקפיא שנועד לשימוש רפואי ליום שלם, ולאחר מכן פיזר את גופותיהם בדרכים כדי להזהיר את אנשי הארגון מגורלם אם ישתמטו מקרב. 
ההשתמטות מהקרב בקב לוחמים של דאעש עלתה מאוד בתקופה האחרונה.  מחקר חדש של צוות חשיבה של הצבא האמריקאי מגלה כי צניחת המורל בקרב לוחמי הארגון עשויה להיות גדולה מכפי ששיערו. בדוח שפרסם המרכז ללוחמה בטרור של הצבא האמריקאי מתגלה כי לוחמי הארגון החלו להופיע עם אישורי מחלה מרופא, במטרה להימנע מהגעה לקווי החזית.

לפי ההערכות, הצניחה במוטיבציה נובעת בעיקר מהקיצוץ במשכורות ללוחמים, עקב המשבר הכלכלי הקשה בו דאעש מצויים, ועקב ההפסדים הצבאיים שהארגון סופג. בחודש שעבר טען הממשל האמריקאי כי הקבוצה הקיצונית איבדה במהלך השנה כ-40 אחוזים משטחה בתבוסות צבאיות. "הדחיפה המוצלחת של דאעש חזרה מהשטח בו הארגון שולט היא עצומה", אמר מת'יו לוויט, מומחה למימון טרור שעבר בעבר במשרד האוצר וב-FBI.