לא רק בכירים רפובליקנים שוקלים להריץ מועמד שלישי לנשיאות בתגובה להתנגדותם למועמדותו של דונלד טראמפ - גם בכירים בצוות היועצים והעוזרים של המתמודד הדמוקרטי ברני סנדרס דנים ביוזמה להצהיר עליו כעל מועמד דמוקרטי שלישי מול הילרי קלינטון.

למרות הפיגור המתמשך שלו במספר הצירים המובטחים כתומכיו בוועידה, בראיונות באמצעי התקשורת הצהיר ברני סנדרס והבטיח באופן נחרץ כי בדעתו להמשיך בקמפיין שלו עד ליום פתיחת ועידת המפלגה ביולי. לדברי גורמים הקרובים למנהלי הקמפיין שלו מתגבשת בימים האחרונים החלטה להציג את ברני סנדרס כמועמד שלישי עצמאי. ברני סנדרס איננו חבר המפלגה הדמוקרטית ונבחר כסנטור מטעם מדינת וורמונט כעצמאי. גם בסנאט פעל סנדרס כבלתי תלוי במפלגה הדמוקרטית. אם כי בהצבעות נהג להצביע ולצרף את קולו לקולותיהם של סנטורים דמוקרטים. לכן להערכת מקורביו, החלטה "לרוץ" בבחירות לנשיאות כמועמד עצמאי לא תתפרש כחריגה או כמהלך בוגדני נגד הילרי קלינטון. 

מבחינה סטטיסטית-אלקטורלית ברני סנדרס מפגר אחרי הילרי קלינטון בפער משמעותי וגורף שאין לו שום סיכוי לעקוף אותה ולזכות במועמדות. הילרי קלינטון כבר צברה 94 אחוזים מכלל מספר הצירים שהיא זקוקה לאישור הסופי של מועמדותה בהצבעה בוועידת המפלגה ביולי. סנדרס ומקורביו טוענים כי המינוי כמעט מובטח לקלינטון בעיקר בגין הצלחתה לגייס מאות "צירי על" (סופר דלגטס) שיתמכו במועמדותה בועידת המפלגה. "צירי על" הם בכירים במפלגה, כולל סנטורים, חברי קונגרס ומושלים דמוקרטיים, הרשאים להצביע בוועידה לכל מועמד המועדף עליהם. 
 
באחרונה השקיעו סנדרס ועוזריו מאמצים גדולים לשדל אחדים מ"צירי העל" לנטוש את מחנה קלינטון ולהעביר את תמיכתם במועמדותו. המאמצים לא צלחו ומספר 'צירי העל' המובטחים לסנדרס בוועידה הוא זניח ואינו עולה על עשרות בודדות. גם דרישתו של סנדרס כי מצע המפלגה שיידון בוועידה יכלול אחדים מהמסרים החברתיים שהוא מפיץ בנאומיו נתקלה בהסתייגות מצד מקורביה של הילרי קלינטון.
 

סיכוייו של סנדרס לנצח כמועמד עצמאי שואפים לאפס. "אבל הוא מאוהב בקמפיין שלו ונהנה מגילויי ההתלהבות והערצה שהוא מקבל מהמוני צעירים וצעירות הנוהרים לאסיפות הבחירות שלו", אמר פעיל בקמפיין.