התפתחות בחקירת הפיגוע באורלנדו: גבר מפורטו ריקו ממוצא לטיני שהזדהה בשם 'מיגל' טען כי עומאר מאטין, היורה מאורלנדו ביצע את הטבח כצעד של נקמה, כך מדווחת היום (רביעי) רשת ''יוניסיון". מיגל מספר כי ניהל רומן עם מאטין ואמר שהמתקפה במועדון ה"פולס", מקום בו בילו בעיקר גברים גאים ממוצא היספני, הייתה נקמה, לאחר שמאטין גילה כי אחד מהמבלים עימו בילה היה נשא HIV.



מיגל אמר כי הייתה לו מערכת יחסים עם מאטין במשך חודשיים, בין אוקטובר לדצמבר של 2015: "היינו מבלים לצורך יחסי מין. הוא אמר לי שהוא בילה בשלישיה עם עוד שני גברים. מאטין אהב להתחבק ודיבר על זה שהוא מוסלמי. הוא סירב לעשות תמונות סלפי ואמר שאשתו יודעת שהוא הומו". מיגל כי לאחר שגילה כי אחד הגברים נשא חיובי של HIV, "רתח מזעם ואמר שהוא יגרום להם לשלם על כך". מיגל מספר כי הוא ועומאר מאטין  הכירו באפליקציית "גרינדר", ניהלו קשר רומנטי באופן תדיר ונפגשו 20 פעמים במלון באורלנדו. 



מועדון ה'פולס' באורלנדו בו בוצע הירי. צילום: רויטרס




"הרגיש דחוי על ידי גברים היספנים"


מיגל תיאר שמאטין התוודה בפניו שהוא הומו ונמשך לגברים היספנים והרגיש דחוי על ידם, עוד אמר כי היה אלכוהוליסט ושתה המון. מיגל הוסיף כי גם לאחר שמאטין עבר בדיקות HIV והתוצאות היו שליליות, הוא חשש שלא חלף מספיק זמן עד שתתקבל התוצאה המדויקת. 


 


בערב הרצח וטרם ביצוע הטבח הקשה התקשר מאטין למשטרה ונשבע אמונים לארגון המדינה האסלאמית (דאעש). עדי ראיה במקום אישרו כי ראו את היורה במועדון יותר מפעם אחת לפני הירי הקטלני. "לפעמים הוא היה יושב ושותה לבדו ובפעמים אחרות הוא היה כה שיכור עד שהוא היה רועש ואלים", צוטט טיי סמית' ב''אורלנדו סנטינל''. ''הוא סיפר דברים על אביו לפעמים, שיש לו אישה וילד". לדבריו, הוא לא יכול היה לשתות בביתו ליד אשתו או משפחתו. אביב היה אדוק לגמרי".