הקלפיות בבריטניה נפתחו הבוקר (חמישי) ומיליוני אזרחי הממלכה מגיעים כדי להצביע האם להישאר או לעזוב את האיחוד האירופי. אנשי עסקים ופוליטיקאים בכל רחבי העולם עוקבים בדריכות אחרי ההחלטה שתהיה בעלת השלכות דרמטיות ברחבי העולם. הסקרים האחרונים שנערכו לפני ההצבעה העידו על קרב צמוד ביותר בין מחנה התומכים בפרידה מהאיחוד האירופי ובין המצדדים בהישארות בו. עם זאת, נרשם מומנטום קל למצביעים עבור הישארות, מומנטום שנוצר לאחר רצח חברת הפרלמנט ג'ו קוקס שהייתה דמות בולטת במחנה זה.  

הבוקר הכו בבריטניה גשמים קשים ביותר, שהובילו להצפות בדרום לונדון. לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, "חודשים של גשם ירדו תוך שעות בודדות". למזג האוויר הקשה עלולה להיות השפעה משמעותית על התוצאות שכן צעירים בריטים שנוטים לתמוך באחוזים גדולים יותר בהישארות באיחוד מציגים מוטיבציה נמוכה יותר לצאת להצביע, וההצפות עשויות לעצור את חלקם מלפקוד את הקלפיות. 
  
בוריס ג'ונסון, לשעבר ראש עיריית לונדון ומוביל קמפיין עזיבת האיחוד, יצא הבוקר להצביע ואמר ל"טלגרף" כי "זו בלי ספק נקודת מפנה בהיסטוריה של המדינה שלנו. אם נמשיך להיות לכודים על ידי האיחוד האירופי הדמוקרטיה שלנו תמשיך לשחוק את הדמוקרטיה שלנו". ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מטעם המפלגה השמרנית, התומך בהישארות באיחוד, אמר היום בקריאה אחרונה כי "זו עובדה שהכלכלה שלנו תהיה חלשה יותר אם נעזוב וחזקה יותר אם נשאר. שימו בראש סדר העדיפויות את יצירת מקומות העבודה, שימו בראש סדר העדיפויות את הכלכלה". 

 
ראש הממשלה קמרון ואשתו מצביעים הבוקר. צילום: רויטרס

הקלפיות יינעלו בשעה 23:00 (שעון ישראל), והתוצאות צפויות להתפרסם לפנות בוקר.