טבח השוטרים בדאלאס: מייקה ג'ונסון, תושב אזור דאלאס בן 25, הוא אחד החשודים בירי הצלפים הלילה (שישי) לעבר צעדת מחאה נגד אלימות משטרתית, בה נהרגו חמישה שוטרים מירי צלפים. על פי המשטרה, לג'ונסון לא היו קשרים לארגוני טרור או עבר פלילי, אולם הוא חייל במילואים בצבא.



מפקד משטרת דאלאס, דיוויד בראון, אמר כי ג'ונסון אמר במהלך המו"מ עם המשטרה כי רצה להרוג שוטרים שלבנים בגלל הרג צעירים שחורים על ידי שוטרים. ג'ונסון הביא בפני השוטרים כעס על תנועת המחאה של השחורים, הידועה בססמתה "black lives matter".



הצעדה נערכה לאחר שבימים האחרונים נורו למוות שני צעירים שחורים על ידי שוטרים לבנים בלואיזיאנה ובמינסוטה. 



מייקה ג'ונסון, אחד היורים בשאלאס. צילום: טוויטר
מייקה ג'ונסון, אחד היורים בשאלאס. צילום: טוויטר



לאחר מצוד משטרתי נתפסו שלושה חשודים באירוע ולידם חפץ חשוד, יחידת החבלנים הוזעקה למקום אך שללה הימצאות פצצה. חשוד נוסף התאבד לאחר שהתבצר בחניון ליד זירת האירוע והתנהל עמו משא ומתן תוך קרב יריות. הוא אמר לשוטרים במקום: "הסוף מגיע". בנוסף החשוד אמר כי עוד שוטרים הולכים להיפגע והוסיף כי יש פצצות במרכז העיר דאלאס, דבר שנבדק ונשלל. במהלך קרב היריות נורתה אישה ונפצעה באורח קל ברגלה. האישה, שטמייה טיילור ניסתה להגן על ילדיה ופונתה לבית החולים.



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הנמצא בביקור בפולין בשל ועידת נאט"ו, שמתקיימת במדינה, אמר כי הוא עודכן לגבי האירוע. "דיברתי עם ראש עיריית דאלאס, מייק רולינגס, והבעתי את תנחומיי לתושבי דאלאס והאזור", אמר אובמה.



עוד אמר הנשיא אובמה: "אנחנו לא יודעים עדיין את העובדות על המתקפה הנוראית על כוחות המשטרה. אנשים מנסים לעשות את העבודה שלהם על מנת לשמור על החוק ו-12 שוטרים נורו, חמישה נהרגו. אזרחים נפצעו ואנחנו מתפללים לשלומם". עוד הוסיף הנשיא: "כפי שאמרתי לראש העיר רולינגס, אנחנו מזועזעים מהאירועים ומביעים את תנחומינו כלפי משפחות ההרוגים. יש מספר חשודים ואנחנו נחקור את המניעים ואין מחילה לתקיפות הללו. ה-FBI נמצא בקשר עם המשטרה והיורים יבואו על חשבונם".