זעם בחמאס ובעולם הערבי על דבריו של שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, שאמר שישראל לא מבצעת מעשי טרור. הדברים באו לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה לשדרות. דובר חמאס בחו"ל, חוסאם בדראן, מתח ביקורת על דברי שוקרי בטוויטר, וכתב כי "מי שאינו רואה בפשעי הכיבוש טרור, הוא עיוור". 

"לו לא הייתי רואה את הווידאו, לא הייתי מאמין", צייץ בטוויטר מוחמד נשוואן, תושב עזה. אחר כתב: "כך נראה העולם הערבי שלנו". ואילו היית'ם אבו חליל הגיב: "בזמן שעזה נמצאת תחת הפגזות, בוחר סנדק הבוגדנות סאמח שוקרי לא לכנות את פעילותיה כטרור". הפובליציסט הירדני יאסר זעאתרה כתב, כי "לא הייתה הצהרה כזו מצד גורם מצרי בהיסטוריה". ואילו המצרי ד"ר סיף עבד אל-פתאח, יועצו של הנשיא המודח מוחמד מורסי, צייץ: "אם אלו דבריו של שר החוץ המצרי, אז מה תהיה הצהרתו של שר החוץ הישראלי".

מוקדם יותר גינתה טורקיה את ישראל על התקיפה בעזה, ובהצהרה של מרד החוץ באנקרה נאמר כי  "התקיפות, שגרמו לפציעתם של חפים מפשע, אינן מקובלות, ללא קשר לנסיבות שבגללה התרחשו"

עוד נאמר, כי "הגישה העוינת" של ישראל מפריעה לתהליך השלום, כמו גם לעת של חוסר פעילות. "נרמול היחסים עם ישראל לא אומר שנשתוק לאור ההתקפות נגד הפלסטינים", הוסיף המשרד, התייחסו להסכם הפיוס בין שתי המדינות. 

על פי ההצהרה, טורקיה תמשיך להפגין הזדהות עם העם הפלסטיני נגד כל פעולה ישראלית שמפרה את החוק הבינלאומי ופוגעת במצפון האנושי.