1. "כשאתה כוכב, אתה יכול לעשות לנשים מה שבא לך, לתפוס אותן מהמפשעה": הקלטה מ-2005 של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, בה הוא נשמע מתאר בשפה בוטה את ניסיונותיו ליצור קשרים מיניים עם נשים, ביניהן נשים נשואות, הודלפה במהלך השבת ומעוררת סערה פוליטית בארצות הברית. גורמים במפלגה הרפובליקנית משכו את תמיכתם בטראמפ בעקבות פרסום הדברים ב"וושינגטון פוסט". התבטאויות של טראמפ בהקלטה, שיש שכינו "תיאור של תקיפה מינית", גרמו למועמד הרפובליקני לחרוג ממנהגו ולפרסם התנצלות מפורשת.



"האמת שניסיתי לשכב איתה", נשמע בהקלטה אומר טראמפ בלשון בוטה. "היא הייתה נשואה. התחלתי איתה כמו 'כלבה'". בהמשך נשמע המועמד הרפובליקני אומר "אני נמשך אוטומטית לנשים יפיפיות, אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. פשוט מתחיל, אפילו לא מחכה. וכשאתה כוכב, הן נותנות לך לעשות את זה. אתה יכול לעשות הכל. לתפוס אותן מהמפשעה".








הבכיר הרפובליקני פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים, שתמך בטראמפ עד כה, ביטל השתתפות עמו באירוע בעקבות ההקלטה ואמר כי הוא "המום". הצטרפו לביקורת גם המועמד הרפובליקני בבחירות 2012, מיט רומני וסנאטורים רבים במפלגה. טראמפ פרסם סרטון התנצלות חריג בעקבות ההדלפה ואמר כי "שגיתי, אני מצטער. אף פעם לא אמרתי שאני אדם מושלם, אמרתי דברים שאני מתחרט עליהם".


 

שני הרוגים בתאונת דרכים קשה סמוך לנהריה


2. תאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב אירעה היום (שבת) בשעות הצהריים בכביש 89, בין בית החולים נהריה לצומת כברי. בתאונה נהרגו שני בני אדם, גבר כבן 50 ואישה כבת 40, ושלושה בני אדם נוספים נפצעו, אישה בת 39 וגבר בן 37 באורח בינוני - קשה ותינוק בן שנתיים במצב קל עד בינוני. השלושה פונו לבית החולים נהריה.



אלון קוצ'י, חובש רפואת חרום על אופנוע מד"א סיפר: "כשהגענו למקום, המראה היה קשה, ראיתי שני כלי רכב מעוכים כתוצאה מההתנגשות, כשאחד הרכבים התדרדר לתעלה בצד הכביש. ברכב אחד היו גבר אישה בשנות ה-40 וה-50 והם היו ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. פצועה נוספת, אישה כבת 39, טופלה על ידי צוותי מד"א נוספים שהגיעו למקום ופונתה בתוך זמן קצר לבי"ח נהריה כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית


ושני פצועים נוספים, גבר כבן 30 שנלכד ברכב השני וסבל מפגיעת ראש, ופעוט כבן שנתיים טופלו על ידנו ופונו גם הם לבית החולים נהריה".



תאונת הדרכים סמוך לנהריה. צילום: חיאן
תאונת הדרכים סמוך לנהריה. צילום: חיאן



כמעט 900 הרוגים בהאיטי כתוצאה מהוריקן מת'יו


3.הוריקן מת'יו, שמכה באיים הקריביים וברצועת החוף הדרום מזרחית של ארצות הברית גבה את חייהם של לפחת 877 בני אדם בהאיטי. בנוסף להם עשרות אלפי בני אדם נותרו ללא בית כתוצאה מהסופה. האיטי, שנחשבת למדינה הענייה ביותר מבין מדינות דרום ומרכז אמריקה, עדיין לא התאוששה מרעידת האדמה שהיכתה באי ב-2010.



גם בפלורידה הסופה גבתה קורבנות בנפש. שני בני אדם נהרגו מנפילת עצים ברחבי המדינה הדרומית וזוג נוסף נהרג מהרעלת פחמן חד חמצני, כאשר מצאו מקלט בחלל סגור והפעילו בו גנרטור, אך עוצמתה של הסופה נחלשה וירדה לרמה 1 בסולם ספיר-סימפסון. הסופה הצפינה מפלורידה ונמצאת כעת באזור מדינת דרום קרוליינה. 



האיטי אחרי פגיעת הוריקן מתיו. צילום: רויטרס
האיטי אחרי פגיעת הוריקן מתיו. צילום: רויטרס


התערבות רוסית במערכת הבחירות


4. ממשלת ארצות הברית האשימה את רוסיה בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית שאירעה מעט לפני ועידת המפלגה בחודש יולי האחרון. המשרד לביטחון פנים האמריקאי פרסם הודעה מטעם שירותי המודיעין של המדינה ובה נאמר כי "קהיליית המודיעין האמריקאית בטוחה כי הממשלה הרוסית ניצחה על הפריצות האחרונות לחשבונות האימייל של מוסדות ואישים אמריקאים, בכללם מוסדות פוליטיים. השיטות בהן פעלו אתרים כגון ויקיליקס ודי.סי. ליקס תואמות את השיטות והמטרות הרוסיים, ונועדו להתערב במהלך הבחירות התקין".

האמריקאים טענו כי הקרמלין התערב במערכות בחירות נוספות ברחבי אירופה ואף בניסיונות לפרוץ למערכות ההצבעה האלקטרוניות בחלק ממדינות ארצות הברית. רוסיה הגיבה להאשמות וטענה כי אין בהן אמת והן תוצאה של "היסטריה אנטי רוסית". סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר בהודעה רשמית כי "שלהוב הרגשות בעניין 'ההאקרים הרוסים' הוא תרגיל מלוכלך בקמפיין הבחירות האמריקאי ואף מצד הממשל הנוכחי שלא בוחל בהתערבות בבחירות".