האיום האיראני ממשיך להטריד את מנהיגי העולם, ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אשר שוחחו על הנושא אתמול במהלך חקירתו של ראש הממשלה. חלק מהאיום האיראני מגיע ללא ספק דווקא מכיוון הלחימה בעיראק ובסוריה. האיראנים מממשיכים לפלס את דרכם בדרך לניסיון שליטה מורחב במזרח התיכון, כך שגם מיגור דאעש מהאזורים הללו, יכול להביא בסופו של דבר לבעיה חמורה אחרת. מי שמתריע בנושא הוא ד"ר עוזי רבי, מומחה למזרח התיכון, אשר הרחיב על כך בתוכנית הבוקר עם ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM
"האיראנים, מצידם, ממשיכים להתגרות, הם חוגגים והם בודקים את גבולות העוצמה. לאורך כל הנשיאות של אובמה, האיראנים מתחו ומתחו את החבל, וראו שאין לו סוף. בא לכאן נשיא חדש, והם בודקים את גבולות הגזרה. לכן חשוב שאם טראמפ נושא איזו מילה בנושא האיראני, הוא צריך להראות שפיו וליבו שווים. דהיינו, יש הסמכה של מעשה לאמירה אחרת, אחרת האיראנים יחשבו שזה שמונה השנים הטובות של ממשל אובמה. 
"כולם הולכים עכשיו מסתכלים על מוסול, ומסתכלים מרוצצים את ראש הנחש של דאעש, אף אחד לא מכיר את המספרים וההתנחלויות של הנחש האיראני. יש בעיראק חיזבאללה נוסח לבנון של איראן, יש בסוריה חיזבאללה נוסח לבנון. לדברים האלה יש תוכנית עבודה גדולה במזרח התיכון. הם עכשיו בונים את המסדרון והחלון לים התיכון, שנפתח מעיראק המשוסעת, עד לצפון סוריה, ללטקיה, ולחוף הים התיכון".



"טראמפ גם מבין שזה הסכם בינלאומי, יש הרבה דברים על השולחן. בסופו של דבר הוא צריך לייצר איזה קונצנזוס איתם, לנסות ולתקוע טריז בין הרוסים לבין האיראנים. אני לא חושב שהוא כזה מתוחכם, אני לא יודע אם הוא מוכן לבצע דבר כזה במזרח התיכון, כי זה מצריך מחויבות, צריך לזכור שלטראמפ יש משוואה בעייתית. אתה לא יכול ללכת נגד האיראנים לאורך כל הדרך, כי אז נצטרך לשאול את עצמנו איפה הרוסים נכנסים כאן למשוואה, איך בסופו של דבר משחקים עם השחקנים הסונים, ואז זה מתחיל להיות יותר מדי מסובך".