ארגון הטרור בוקו חראם שחרר לפנות בוקר (ראשון) 82 נערות מתוך יותר מ-200 ששבה בעיירה צ'יבוק שצפון מזרח ניגריה בשנת 2014. שחרורן של הנערות נעשה במסגרת משא ומתן בין פעילי הארגון לבין ממשלת ניגריה, אשר כלל שחרור של מספר אסירים של הארגון מבתי הכלא הניגריים, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית. כמו כן, הממשלה לא הודיעה כמה אסירים שוחררו במסגרת המשא ומתן.



"שווייץ והוועדה הבינלאומית של ארגון הצלב האדום סייעו לאבטח את הנערות במהלך העברתן לעיר בנקי שליד קמרון", אמר נשיא ניגריה, מוהמדו בוהרי, אשר יפגוש את הבנות מאוחר יותר בבירה אבוג'ה. בחודש שעבר הצהיר הנשיא הניגרי לראשונה שממשלתו מנהלת שיחות שמטרתן לחלץ מהשבי את הנערות שנותרו בו. 



ארגון הצלב האדום מטפל בפצועים לאחר פיגוע של בוקו חראם בניגריה. סייע בתיווך העסקה. צילום: רויטרס
ארגון הצלב האדום מטפל בפצועים לאחר פיגוע של בוקו חראם בניגריה. סייע בתיווך העסקה. צילום: רויטרס



כזכור, בשנת 2014 פתח הארגון במתקפה על בית ספר בצפון מזרח המדינה, שממנו נחטפו כ-220 תלמידות. 21 מהן שוחררו באוקטובר האחרון במסגרת עסקה בתיווך הצלב האדום, אך 195 נערות, לפי ההערכות, נותרו בידי שוביהן.



עד כה, הרגו חמושי הארגון יותר מ-20,000 אנשים, וגרם לבריחתם של כשני מיליון תושבים. למרות שהצבא הניגרי השתלט מחדש על שטחים שנכבשו על ידי הארגון, עדיין חמושי בוקו חראם מחזיקים בחלקים גדולים בשטחה הצפון מזרחי של ניגריה. בשנה שעברה הצהיר הארגון על מחוייבותו לארגון המדינה האסלאמית.