נשיא צרפת היוצא פרנסואה הולנד יעביר באופן רשמי את תפקידו ליורשו עמנואל מקרון ביום ראשון. אולם,  כבר היום (ראשון) נערכה כבר העברת לפיד סמלית בין השניים במהלך טקס האזכרה השנתי לניצחון על גרמניה הנאצית בשער הניצחון בשנז אליזה בפריז. 

 הולנד הזמין את מקרון להצטרף אליו לכל שלבי הטקס, כולל  סקירת משמר הכבוד והדלקת הלפיד על קבר החייל האלמוני. הולנד הוליך את מקרון כשהוא מחבק אותו וטופח על כתפיו ומקרון - למרות הקמפיין של מתנגדיו שטענו שהוא הבייבי של הולנד - הלך אחריו בחיוך כמו תלמיד אחרי מורהו. 
"רציתי שמקרון יהיה לצידי להעברת הלפיד", אמר אחר כך הולנד. "בעבר הדרכתי אותו, אבל אחר כך הוא השתחרר ובחר בדרכו. הוא לא בגד בי.  אם ירצה, הוא יוכל לפנות אלי לקבל עצות גם בעתיד. תמיד אהיה  לצידו".

קשה לומר שהמונים מילאו בהתלהבות את  השדרה  כדי לראות את שני המנהיגים. חוסר ההתלהבות העממית מצביע על האכזבה והחשדנות כלפי המנהיג החדש, גם אם הבטיח להיות חדשן וגם צנוע ולשרת את עמו באהבה. 
מקרון פרש היום רשמית מתפקידו כנשיא תנועתו ויפתח במגעים להרכבת ממשלה זמנית עד לבחירות לפרלמנט בחודש הבא, שמבטיחות להיות מסובכות במיוחד. המפלגה תשנה את שמה ל"רפובליקנים צועדים קדימה" , כדי  לאפשר את כניסתם לרשימה של פוליטיקאים מכל הזרמים.
בינתיים, מתנגדיו של מקרון מיהרו להזכיר את קיומם. מפגיני השמאל הקיצוני  האנטי קפיטליסטי התפרעו כבר אתמול בלילה בפריז וברחבי צרפת  והתנגשו עם המשטרה. תשעה מפגינים נפצעו , 141 נעצרו . אתמול חזרו עשרת אלפי חברי האיגודים המקצועיים המקורבים לקומוניסטים ולשמאל הקיצוני להפגין במרכז פריז .

לה פן. תחליף את הימין המסורתי. צילום: Getty
 מארין לה פן, מנהיגת הימין הקיצוני שהפסידה למקרון, מבטיחה להקים מפלגה חדשה ורואה את עצמה כראש האופוזיציה, על חשבון הימין המסורתי. אלא שניתוח תוצאות הבחירות לנשיאות מראה שהיא ניצחה בשני אזורים בלבד. אלו לא בשורות טובות מבחינתה, משום שהבחירות לפרלמנט הן אזוריות.
 
אתמול בלילה חגג מקרון, הצעיר בנשיאי צרפת מאז לואי נפוליאון, את ניצחונו  בחצר ארמון הלובר  בפריז, ובנאומו הציב בפני צרפת משימות לאומיות ובינלאומיות ברוח האחדות. "המשימה שמצפה לנו היא עצומה והיא מתחילה מחר", אמר. לדבריו זה כולל בין היתר את הפיכת החיים הציבוריים למוסריים יותר, הגנה על הערכים הדמוקרטים של צרפת ובניה מחדש של אירופה. "הערב ניצחתם וצרפת ניצחה", אמר לתומכיו . "אני רוצה לפנות לצרפתים שהצביעו עבורי בלי לתמוך ברעיונותי. הצרפתים שהצביעו רק כדי להגן על הרפובליקה מול הקיצוניות. אשאר נאמן להתחייבויותי, אגן על הרפובליקה."
 בשעה שמקרון , יחד עם רעייתו וחבריו לדרך בתנועתו שרו את המרסלייז עם רבבות הנאספים בכיכר הלובר שנופפו בדגלי צרפת, והרחבה הפכה לדיסקוטק ענק, לה פן רקדה עם אנשיה במסעדה ביער ונסן. קודם לכן  , לאחר שנודע שהפסידה בבחירות, מיהרה להצהיר שמדובר מבחינתה ב"תוצאה היסטורית" ושמפלגתה הפכה לכוח האופוזיציה המרכזי מול הנשיא החדש. היא הוסיפה שבכוונתה לייסד לקראת הבחירות לפרלמנט  מפלגה מחודשת של "הפטריוטים" נגד "הגלובליסטים".  
 בעולם, ובעיקר באירופה, נשמו לרווחה לאחר שנודע על ניצחונו של מקרון והתגובות היו בהתאם.  אפילו  נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלשליחיו יוחס הניסיון לפגוע במקרון באמצעות פריצה למחשבי תנועתו, הביע אתמול תקווה ששתי המדינות יוכלו להתגבר על חוסר האמון ביניהן. 
גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שלא הסתיר את אהדתו למארין לה פן,  כתב למקרון שהוא מחכה בקוצר רוח כדי לעבוד אתו לאחר נצחונו הגדול ולהמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל טלפנה למקרון ואמרה לו שזהו ניצחון לאירופה חזקה ומאוחדת ולידידות הצרפתית- גרמנית. "צרפת נותרה בלבה של אירופה", הוסיף בסיפוק שר החוץ זיגמר גבריאל.
 "צרפת בחרה בעתיד האירופי", אמר יו"ר נציבות האיחוד ז'אן קלוד יונקר,  נשיא האיחוד האירופי דונלד טוסק ציין שצרפת הצביעה עבור חופש, שוויון ואחווה, וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי מיהרה לומר כי בריטניה רוצה בשותפות חזקה עם אירופה חזקה. כלומר, שהיא מצפה לקצת פחות נוקשות במו"מ על הברקזיט. ואילו בהולנד ניחם מנהיג הימין הקיצוני גירט וידרס, שהפסיד לאחרונה בבחירות בארצו, את  לה פן ואמר: "הישג יפה, בפעם הבאה תנצחי".