ממשל טראמפ שוקל לפרוש מהמועצה לזכויות אדם של האו"ם וקורא לארגון הבינלאומי לבצע רפורמה על מנת למנוע את ההטיה של המועצה נגד ישראל. "ארצות הברית בוחנת מקרוב את המועצה ואת השתתפותנו במועצה", אמרה היום (שלישי) שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, בפתח הכינוס ה-35 של המועצה המתקיים בז'נבה. 



"המועצה תהפוך ליותר אמינה אם היא תחדל להיות מוטה נגד ישראל", אמרה היילי והוסיפה כי "הכרחי שהמועצה תתייחס להטיה האנטי הישראלית הכרונית, כדי שתהיה לה אמינות כלשהי".



היילי הביע את חוסר שביעות רצונה מפעילות המועצה לגבי מדינות אחרות, בעיקר מההתעלמות בנוגע להפרת זכויות האדם בוונצואלה. "המועצה חייבת להתייחס לנושא הזה", אמרה השגרירה, "אם ונצואלה לא מסוגלת לתקן את הדברים, היא צריכה לוותר על מושבה במועצה, עד שתעשה זאת". לדבריה, חברות במעוצה זו פריבילגיה, ואסור לאפשר למדינה שמפרה זכויות אדם לשבת בה.



היילי המשיכה לתהות לגבי הפער הגדול בין ההחלטות נגד ישראל לעומת מדינות אחרות, בהן הפרת זכויות האדם משמעותית הרבה יותר. "קשה לקבל שהמועצה הזאת מעולם לא חשבה לקבל החלטה נגד ונצואלה, אבל אימצה חמש החלטות מוטות נגד מדינה אחת - ישראל", אמרה. 



הנציב העליון לזכויות אדם, זייד ראאד אל חוסיין, אמר שהעם הפלסטיני מציין חצי מאה של סבל גדול תחת כיבוש צבאי. הוא התייחס גם לישראל ואמר כי גם לישראלים מגיע חופש מאלימות והוסיף כי "שימור הכיבוש יגרום לכך ששני העמים יסבלו מכאב מתמשך". 



היילי, שמאז כניסתה לתפקיד הרבתה לעמוד לצד ישראל בפורומים הבינלאומיים, תגיע הלילה לישראל, וצפויה לבקר בכותל המערבי - השגרירה האמריקאית הראשונה לעשות זאת. 
ב-19 במאי צפויה המועצה לקיים דיון על ההפרות לכאורה של זכויות אדם על ידי ישראל. בחוקי המועצה נכתב כי היא מחויבת לדון הסכסוך הישראלי פלסטיני בכל כינוס, כלל שלא קיים עבור אף מדינה אחרת. בנוסף, שבוע קודם לכן, תקיים המועצה דיון על מצב הנשים בישראל וברשות הפלסטינית, בעקבות דוח של הנציגה המיוחדת לענייני אלימות נגד נשים, שביקרה באזור בשנה שעברה, בפעם הראשונה אחרי 11 שנים. הציגה, דוברווקה סימונוביץ', תגיש דוח מיוחד על מצב הנשים הישראליות והפלסטיניות, לצד דוח אחד לכל שאר המדינות.