צו ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ, הקובע כי לא תתאפשר כניסת מוסלמים משש מדינות לארצות הברית עבר הלילה (אור לשישי) בבית הנבחרים האמריקאי ונכנס לתוקפו. הדבר קורה מספר ימים לאחר שבית המשפט העליון במדינה אישר חלקים מהצו של טראמפ, לאחר מספר חודשים של סערה בנושא. מדינת הוואי עתרה נגד חלקים מהצו.



בתוך כך, מוקדם יותר השבוע פרסם ממשל טראמפ את הקריטריונים לבקשת ויזה לשש מדינות מוסלמיות שאזרחיה מבקשים להיכנס לארצות הברית, כאשר המדינה תדרוש ממבקשי הויזה ומכל הפליטים להצהיר על קרוב משפחה או קשר עסקי לארצות הברית. ההנחיות החדשות ששוגרו לקונסוליות האמריקאיות ברחבי העולם, אומרות כי הבקשות לוויזה חייבות לכלול קשר להורה, ילד, או לבעל ואישה של אחד הילדים החיים בארצות הברית. כמו כן, בהודעה נכתב כי סבים וסבתות, נכדים, דודים, אחיינים, בני דודים או גיסים לא ייחשבו בעיני הרשויות במדינה כקרובי משפחה שיעזרו לקבלת הויזה.



בתוך כך, ארצות הברית חשפה הלילה את אמצעי האבטחה החדשים שיינקטו בטיסות המגיעות לתחומה וככל הנראה יבטלו את האיסור שהוכרז בחודש מרץ השנה, על עלייה עם לפטופ ומכשירים אלקטרוניים נוספים לתא הנוסעים. האמצעים החדשים ייכנסו לתוקפם בתוך שלושה שבועות וצפויים לעכב משמעותית את זמן הבידוק והסינון של הנוסעים בשדות התעופה. הנהלים ישפיעו על כ-325,000 נוסעים של חברות התעופה השונות, באלפיים טיסות יומיות היוצאות מ-105 מדינות.



כזכור, בתחילת השבוע אישר חלקים מהצו. מדובר בניצחון בולט למדיניותו של טראמפ, לאחר מספר תבוסות בנושא. בהודעה שהוציא הבית הלבן אמר טראמפ: "החלטת בית המשפט העליון, שהתקבלה פה אחד, היא ניצחון ברור לביטחון הלאומי. היא מאפשרת למנוע הגירה משש מדינות מוכות טרור ומונעת כניסת פליטים לארצות הברית. כנשיא אני לא יכול לאפשר לאנשים שרוצים לפגוע בנו להיכנס למדינה, אני רוצה אנשים שיאהבו את ארה"ב ואת אזרחיה, אנשים יצרניים שמוכנים לעבוד קשה". לאחר מכן טראמפ הוסיף "האחריות הראשונה שלי היא ביטחונם של אזרחי ארצות הברית. ההחלטה הזאת תעניק לי כלי משמעותי לעשות זאת. אני מאושר במיוחד שההחלטה התקבלה ברוב של תשעה תומכים וללא מתנגדים".