הבית הלבן פתח בחקירה פנימית של השימוש בחשבונות דואר אלקטרוני פרטיים על ידי יועצים בכירים המועסקים בו, שחשודים בכך ששלחו מיילים לחשבונותיהם הפרטיים ומהם מתוך השרת של הבית הלבן, כך דיווח לפנות בוקר (שישי) האתר "פוליטיקו". לפי הדיווח, המהלך התרחש לאחר שפורסם בתחילת השבוע כי חתנו ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, ופקידים בכירים אחרים בבית הלבן השתמשו בחשבונות דוא"ל פרטיים כדי להחליף מסרים במסגרת עבודתם הממשלתית.   


ועדה של בית הנבחרים האמריקאי ביקשה מהבית הלבן מידע על הדיווח באתר ביום שני. דוברת הבית הלבן שרה סאנדרס אמרה לאחר שנשאלה אם הנשיא טראמפ מודאג מהדיווחים כי: "הבית הלבן היה ברור והורה לכל אנשי הסגל להיענות באופן מלא עם חוק הרשומות הנשיאותי. כל הסגל תודרך על הצורך לשמר את התכתובות הללו, וימשיך לעשות זאת".  
 
במהלך מערכת הבחירות ב-2016, טראמפ תקף את יריבתו הילרי קלינטון על השימוש שעשתה בשרת אימיילים פרטי לעבודתה הרשמית כמזכירת המדינה תחת הנשיא לשעבר ברק אובמה. מאוחר יותר נקבע כי חלק מההודעות של קלינטון הכילו מידע מסווג.

 הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. צילום: רויטרס

 
"פוליטיקו" דיווח מוקדם יותר כי יועצים בכירים נוספים של טראמפ עשו גם הם שימוש בחשבונות אימייל פרטיים, ביניהם ראש סגל הבית הלבן לשעבר ריינס פריבוס, האסטרטג הראשי לשעבר סטיב באנון והיועץ הכלכלי גארי כהן. עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח בתחילת השבוע כי גם בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, השתמשה בחשבון אימייל פרטי לאחר שהחלה בעבודתה כיועצת בבית הלבן, וכן יועצו הבכיר סטיבן מילר. 
 
חקירת הבית הלבן עשויה לקחת מספר שבועות ואף חודשים בעוד שהחוקרים מחפשים את כל האימיילים שנשלחו או התקבלו במסגרת עבודת הממשל, דיווח "פוליטיקו". "היועץ המשפטי של הבית הלבן בודק האם ההודעות קשורות לחקירות כגון אלו שקשורות לרוסיה ומנוהלות עלי ידי הקונגרס והחוקר המיוחד רוברט מיולר", דיווח האתר. 

מיולר חוקר את המעורבות הרוסית בבחירות 2016 בארה"ב ושיתוף פעולה אפשרי עם מקורבי טראמפ. ממשלת רוסיה הכחישה כל התערבות בבחירות וטראמפ דחה בביטול כל האשמה לגבי שיתוף פעולה.