צבא רוסיה דיווח הבוקר (רביעי) כי בתקיפה אווירית שביצע חיל האוויר הרוסי בשמי סוריה נפצע באורח אנוש אבו מוחמד אל ג'ולאני, מנהיג ארגון ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת אל נוסרה, ו-12 מנהיגים נוספים בארגון, בהם עוזרו של המנהיג נהרגו. על פי הדובר משרד הביטחון הרוסי איגור קונשנקוב, אל ג'ולאני "נפצע באורח אנוש מרסיסים ואיבד זרוע". קונשנקוב ציין עוד כי המידע על מצבו של אל ג'ולאני אומת על ידי מספר מקורות.



משרד הביטחון הרוסי הוסיף בהודעה על הפעולה האווירית כי בנוסף לפציעת אל ג'ולאני והריגת 12 הבכירים שנהרגו, נהרגו גם 50 לוחמים מכוחות האבטחה של הארגון. ארגון ג'בהת אל נוסרה נחשב לאויב המרכזי של בשאר אל אסד, בעל בריתה של רוסיה שביצעה פעולות צבאיות רבות למען שימור שלטונו, כמו זו האחרונה. 



הארגון הוקם בשנת 2012 כסניף של אל-קאעידה בסוריה במהלך מלחמת האזרחים, אך התנתק מארגון האם בשנת 2016. במהלך מלחמת האזרחים בסוריה ביצע הארגון מאות פעולות טרור, בהם פיצוץ מכוניות תופת תקיפת בסיסי צבא ומטרות אזרחיות ואף הואשם בטבח והוצאות המוניות להורג. רוסיה וסוריה אף טענו פעמים רבות כי במהלך מלחמת האזרחים הארגון השתמש בנשק כימי נגד אזרחים סורים. 



מנהיג ג'בהת אל נוסרה, אבו מוחמד אל ג'ולאני, מכריז על היפרדות מארגון אל-קאעידה