קוריאה הצפונית החלה בניסויים להעמסת אנת'רקס על ראשי נפץ בטילים בליסטיים בין יבשתיים, כך מדווח העיתון היפני "אסאהי", שציטט אדם המקורב לשירותי המודיעין בקוריאה הדרומית. על פי הדיווח, הניסויים כוללים הגעה למצב שבו הנשק הביולוגי יעמדו בחום הגבוה הנוצרות במהלך הכניסה לאטמוספירה.



מסיאול נמסר כי לקוריאה הצפונית יש מאגר של בין 2,500 ל-5,000 טון של נשק כימי ומסוגלת לייצר חומרים ביולוגיים, כמו אנתרקס ואבעבועות שחורות.


תיעוד הניסוי של קוריאה הצפונית

הדיווח בעיתון היפני מגיע יום לאחר שהבית הלבן פרסם את האסטרטגיה שלו לביטחון לאומי, כשבפרק על קוראיה הצפונית נאמר כי פיונגיאנג מנסה להשיג נשק כימי וביולוגי שמסוגלים להיות משוגרים באמצעות טיל.



"קוריאה הצפונית, מדינה שמרעיבה את עמה, הוציאה מאות מיליוני דולרים על נשק גרעיני, כימי וביולוגי שיכול לאיים על ארצות הברית", נכתב בדוח.



טילרסון: "הלחץ על קוריאה הצפונית רק יגבר"


הלילה נועדו מזכיר המדינה של ארצות הברית, רקס טילרסון, עם מקבילתו הקנדית, קריסטיה פרילנד, והשניים יצאו בהודעה משותפת על כך שתוקם קבוצה בינלאומית חדשה שמטרתה להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית בנוגע לתכנית הגרעין והטילים הבליסטיים שברשותה. פגישה ראשונה של הפורום המדובר תיערך בוונקובר שבקנדה ב-16 בינואר, "בהפגנת סולידריות בין לאומית נגד פעולותיה המסוכנות והבלתי חוקיות של קוריאה הצפונית", אמרה פרילנד.



"קבוצת ונקובר" תהיה מורכבת מאותן 16 מדינות שהיו חלק מהקואליציה הצבאית המקורית בראשות האו"ם, אשר נלחמה במלחמת קוריאה כמו גם דרום קוריאה, יפן, הודו, שוודיה ואחרים, כך על פי טילרסון. "הקבוצה תדון כיצד לשפר את האפקטיביות של מסע הלחץ הנוכחי" וכיצד להתכונן לקראת האפשרות של שיחות", אמר, תוך שהוא מדגיש כי המטרה הסופית היא להביא את קוריאה הצפונית לשולחן הדיונים.



"מסע הלחץ נועד להוביל לשיחות", הבהיר טילרסון, אך הוסיף כי המרחק עוד רב. "אנחנו לא יכולים לדבר אלא אם קוריאה הצפונית תהיה מוכנה לדבר, אנחנו מחכים שהם יראו נכונות. הלחץ לא ייחלש. הוא רק יחריף עם הזמן עד שהם יסכימו לוותר על הנשק הגרעיני שלהם ויאפשרו לנו לאמת את זה".



טילרסון התייחס גם למסרים הסותרים, לכאורה, מהבית הלבן, לאחר שהנשיא טראמפ תקף את האפשרות של שיחות עם קוריאה הצפונית תוך שהוא מכנה את מנהיג המדינה קים ג'ונג און - "איש הטילים הקטן" - וגם צייץ בטוויטר מסר לטילרסון על כך שהוא מבזבז את זמנו בניסיון להגיע לדיון עם פיונגיאנג. "הבית הלבן לא דחה



בחודש שעבר ביצעה פיונגיאנג ניסוי נוסף בטיל בליסטי, אותו ירתה לעבר יפן. על פי הודעת התקשורת המקומית, מדובר בטיל שמסוגל לבצע כניסה מחודשת לאטמוספירה. אם אכן כך הדבר, מדובר בהתקדמות טכנולוגית משמעותית שמשמעותה הרחבת טווח הטילים שברשות המדינה המבודדת, מכיוון ששלב החדירה לאטמוספרה הוא אחד המכשולים העיקריים בפיתוח טילים בין יבשתיים. בנוסף לכך דווח כי כלי השיגור שהושמש במהלך הניסוי היה גם הוא כלי חדש.



כזכור, לאחר הפסקה של יותר מחודשיים ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי טילים בליסטיים, ושיגרה טיל שנחת במים הטריטוריאליים של יפן. צבא ארצות הברית אישר את דבר הניסוי. גם קוריאה הדרומית אישרה את דבר הניסוי ואף ביצעה ניסוי משלה, בו שיגרה טיל אחד מפיונגסונג, שבדרום המדינה. בסיאול ובטוקיו אומרים כי הטיל עף במשך 50 דקות למרחק של כ-1000 ק"מ והגיע לשיא גובה של 4500 ק"מ.