גורמי מודיעין אמריקאים מעריכים כי קוריאה הצפונית אינה מתכוונת לוותר על הנשק הגרעיני שלה בקרוב, כך דווח הבוקר (רביעי) ברשת NBC. הדיווח, שמצטט שלושה אנשי מודיעין, סותר את ההצהרות האחרונות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיהן המדינה המבודדת בעולם צפויה להתפרק בעתיד מנשק גרעיני.
אחד מאנשי המודיעין שקראו את הדוח, שהופץ בתחילת החודש, לפני שטראמפ הודיע על ביטול הפסגה המתוכננת, אמר כי "כולם יודעים שקוריאה הצפונית לא באמת עומדת להתפרק לחלוטין מגרעין". הגורמים המצוטטים ברשת האמריקאית הוסיפו כי הדוח כלל רשימת מחוות צפון קוריאניות, בהן אפשרות לפתיחה של סניף רשת מזון מהיר, ככל הנראה המבורגרים, אמריקאית.
מדובר במחווה מרומזת לנשיא טראמפ, הידוע בכך שהוא אוהב לאכול המבורגרים. הוא אף אמר, במהלך קמפיין הבחירות שלו כי הוא מעוניין "לקיים דיאלוג עם המנהיג הצפון קוריאני בזמן אכילה משותפת". בנושא תוכנית הגרעין, עלה כי מטרה ריאלית יותר מפירוק מוחלט, היא שכנוע של הדיקטטורה לחזור אחורה מספר שלבים בפיתוח.

יפתחו סניף בקוריאה הצפונית? צילום: רויטרס

הדוח שחובר על ידי ה-CIA טוען כי תהליך פירוקה של קוריאה הצפונית מגרעין צפוי לקחת מספר רב של שנים. על פי ההערכות, מדובר בתהליך שיימשך כ-15 שנים. עוד פורטו בדוח מספר תמריצים אמריקאים שיוצעו לדיקטטורה, בהם סיוע בתחום החקלאות.
בתוך כך, דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, שרה האקבי סנדרס אישרה אתמול בערב כי מייק פומפאו ייפגש עם קים יונג צ'ול, סגנו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כך לדברי דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, שרה סנדרס. היא הסבירה כי "בכירים בממשל טראמפ מתואמים ישירות עם עמיתיהם הצפון קוריאנים, הנמצאים הן באזור המפורז בין הקוריאות והן בסינגפור. הפקידים האמריקאים מניחים את היסודות לקראת הפגישה הצפויה בין טראמפ לקים ג'ונג און בחודש הבא".
סנדרס ציינה כי "הנשיא ייפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ב-7 ביוני". האישור מגיע, אחרי שבמהלך הלילה דווח ברשת CNN על ביקורו של בכיר צפון קוריאיני בארצות הברית. הדבר הפך אותו לאישיות הצפון קוריאנית הבכירה ביותר שביקרה בארצות הברית, מאז שנת 2000.